Társoldalunk:

A felkészülés terén a McLaren nem követi a Mercedes és a Ferrari példáját

2020.06.09. 11:43

A Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben a McLaren nem tud tesztelni a júliusi szezonkezdet előtt, de alacsonyabb osztályú autókkal és szimulátorokkal igyekeznek felkészíteni a pilótáikat.

Privát tesztekkel készülnek a Mercedes és a Ferrari versenyzői a Forma-1-es szezon júliusi kezdetére. A szabályoknak megfelelően legalább kétéves autóval léphetnek pályára az istállók, a világbajnoki címvédő kedden Silverstone-ban teszi ezt a 2018-as W09-essel, a Ferrari pedig Fioranóban készül erre az SF71H-val.

Lando Norris már a múlt héten visszatért nevelőistállójához, a Carlinhoz, hogy egy F3-as autó volánja mögött kezdje meg a visszaszokást. F1-es tesztre azonban várhatóan nem lesz lehetősége, legalábbis Andreas Seidl csapatfőnök szerint.

A McLaren nem tervezi, hogy előveszi a Renault-motorral szerelt 2018-as MC33-astForrás: DPPI/Florent Gooden

„Sajnos a hajtásláncok terén, az elmúlt évek során történt változások miatt nincs lehetőségünk arra, hogy kétéves autót működtessünk – fogalmazott a Sky Sports műsorában. – Viszont, ahogy már láthatták is, Lando gokartozott és tesztelt is [F3-as autót], erre készülünk Carlos [Sainz] esetében is, hogy felkészítsük a pilótáinkat. Természetesen némi szimulátoros munkát is elvégzünk velük.”

Seidl nem fejtette ki, hogy miért okoz problémát a McLarennek a motorszállító-váltás,  

mivel a szabályoknak megfelelő, 2018-as autójukat már a Renault erőforrása hajtotta, miután a Hondától a 2017-es szezon végén megváltak. A probléma elsősorban a Red Bullt érintené, ami tavaly váltott Renault-ról Hondára, de az energiaitalos istálló gyakran futtat még V8-as Renault-motorokkal szerelt autókat különböző bemutatókon.

Kubica egy 2012-es Lotus-Renault-val kezdett tesztelni a visszatérése előttForrás: Renault Sport Racing

2017-ben Robert Kubica szintén egy 2012-es Lotus-Renault-val kezdte meg az F1-es tesztelést a visszatérése előtt. Ezeknél természetesen a hibrid rendszer menedzselésére nincs szükség, de a sebességérzetet és a fizikai megterhelést képesek reprodukálni.  

A pilóták mellett a csapatoknak a személyzetüket is fel kell készíteniük az idei, rendhagyó szezonra. A Mercedes gyárában már lehetett látni, hogy a dolgozók megpróbálnak egymástól távolságot tartani és védőmaszkokat viselnek. Seidl szerint világos a számukra, hogy mit kell tenniük.

„Az FIA és a Forma-1 által kidolgozott folyamatok terén tisztázott, hogy mit kell végrehajtanunk az osztrák versenyhétvégén – nyilatkozta. – Most egyszerűen az a fontos, hogy a következő három-négy hét során az előkészületekre összpontosítsunk és lehetőleg jól kezdjünk Ausztriában.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK