A Renault csapatfőnöke tagadja, hogy a gyártó elhagyná az F1-et

Forma-1, Renault F1 Team, Renault RS19, Renault logo
A picture shows the Renault Sport F1 RS19 car during the 2019 Renault Formula One team season launch at Whiteways Technical Centre in Enstone, northwest of Oxford, on February 12, 2019. (Photo by Daniel LEAL-OLIVAS / AFP)
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul leszögezte, a Renault nem fogja otthagyni a Forma-1-et, és jövőre is a mezőny tagja lesz. Az enstone-iak csapatfőnöke azt is elmondta, a közeljövőben nem várható bejelentés Daniel Ricciardo utódját illetően.

Ezekben a hónapokban a Renault vezetősége jelentős átalakuláson megy keresztül: tavaly október óta átmenetileg Clotilde Delbos tölti be a vezérigazgatói pozíciót, július 1-én pedig a korábban a SEAT elnökeként tevékenykedő Luca de Meo érkezik a helyére. Delbos kinevezése óta a sajtóban időről időre felmerül a kérdés, hogy a franciák 2021-ben is ott lesznek-e a Forma-1 mezőnyében. A koronavírus által okozott gazdasági válság pedig még egy lapáttal rátett a pletykákra, és már olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy Fernando Alonso visszatérése a csapat maradásán múlik.

Cyril Abiteboul, a Renault F1-es istállójának csapatfőnöke már többször is kijelentette, optimista a jövőre vonatkozóan, és úgy véli, a történtek a többi gyártót is ugyanúgy megviselik. A francia szakember elmondása szerint már belefáradt a témába, de ezúttal is tagadta az ezzel kapcsolatos híreszteléseket. „Cáfolom [a pletykákat], de nem vagyok benne biztos, hogy ezzel le is zárom az ügyet, mert ez a szóbeszéd már örök idők óta terjeng” – idézi az Autoweek.

Abiteboul továbbra is tagadja a kiszállással kapcsolatos híreszteléseket Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd

A Renault nagyon megszenvedte az utóbbi időszakban kialakult krízist, hiszen a gyáraikat be kellett zárniuk, az eladásaik pedig jelentősen csökkentek az elmúlt két hónapban. A fixköltségeket viszont továbbra is fizetni kell, így a cégnél pénzhiány lépett fel.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy Bruno Le Maire, Franciaország gazdasági minisztere bejelentette, a vállalat 5 milliárd euró értékű, 90 százalékban garantált kölcsönhöz fog jutni, a garanciát pedig a részvények 15 százalékát birtokló állam állja.

A politikus azonban csütörtökön leszögezte, mindez csak bizonyos feltételek mellett valósulhat meg. Ezek közé tartozik az, hogy a Renault a legfejlettebb technológiát igénylő tevékenységeit továbbra is Franciaországban végzi.

A cég ugyanis az elmúlt években Törökországban, Szlovéniában és Algériában is nyitott gyárat, hogy hatékonyabbá tegyék a termelést. Sőt, állítólag a közeljövőben további strukturális átalakításokat terveznek, amivel körülbelül 2.2 milliárd dollárt (több mint 700 milliárd forintot) spórolnának meg. Sajtóértesülések szerint ennek három franciaországi üzem látná a kárát,

a politikusok pedig el akarják kerülni, hogy a járványra hivatkozva a vállalat felgyorsítsa a folyamatot.

A Renault nehéz helyzete miatt felmerült, hogy más területen, mint például a Forma-1-es csapaton kell spórolni. Ugyanakkor hozzá kell tenni, a vállalat összes kiadását nézve a versenyzés nem számottevő tényező, ellenben remek lehetőség a megjelenésre.

Az F1-es csapat üzemeltetése eddig is relatíve kis összeget emésztett fel, a költségvetési korlát bevezetésével pedig még jobb lehet a helyzet Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az istálló helyzete mellett Abiteboul a megüresedő ülés körüli kérdésekre is reagált. A csapatfőnök leszögezte, ezen a téren minden a tervek szerint halad, és a közeljövőben biztosan nem fogják bejelenteni, hogy ki lesz a távozó Daniel Ricciardo utódja. A pozícióra olyan nevek kerültek szóba, mint Alonso, Sebastian Vettel, vagy az utóbbi napokban Valtteri Bottas.