Társoldalunk:

A McLarennél több mint 15 évet töltő szakemberrel erősített a Williams

2020.05.11. 16:05

Komoly igazolással erősített a sereghajtó Williams istálló, amely a McLaren korábbi operációs igazgatóját nevezte ki ügyvezető igazgatójává.

Minden szempontból elkél az erősítés az utóbbi években a Forma-1-es mezőny sereghajtójává süllyedt Williamsnél, amely tavaly fennállása legpocsékabb szezonját hozta össsze, mialatt a teljes idény során bottal ütötte a többiek nyomát.

A grove-i istálló az idei szezon eleji tesztek alapján némileg közelebb került a középmezőnyhöz, de várhatóan az idény elindulásakor is csak az utolsó helyekért csatázhat majd. Hogy a jövőben előbbre lépjen, a csapat szerződtette Simon Roberts-t, a McLaren korábbi operatív igazgatóját.

Roberts (jobb szélen) 2019 elejéig volt a McLarennélForrás: Getty Images/2018 Getty Images/Charles Coates

Roberts június 1-jével csatlakozik az istállóhoz, és a technikai, működési, tervezési területekért, valamint a versenycsapatban és a gyárban zajló munkáért felel majd. Ezen kívül az ő felelőssége lesz az autótervezés és a fejlesztés is. Korábban a McLarennél szerzett tapasztalatot, 2003-ban operatív igazgatóként csatlakozott a wokingiakhoz, majd egy egyéves kitérő után – amelyet a Force Indiához tett 2009-ben – 2010-től visszatért korábbi munkaadójához, ahonnan 2019 elején távozott. „Simon hatalmas tapasztalatot és tudást hoz a Williams csapatához, örülünk, hogy csatlakozik hozzánk, amint a hosszú szünet után visszatérünk a munkához – köszöntötte Claire Williams csapatfőnök-helyettes az új igazolást. – Egy nagyon tehetséges csoportot fog vezetni, amely a Williams-autók következő generációját fogja tervezni."

A Williams mérnökgárdájának gyakorlatilag a tavalyi szezon eleje óta nincs vezetője, a csúfos kudarcok után elküldött Paddy Lowe technikai igazgató helyére senki nem érkezett.

Helyette Doug McKiernan főtervező, a tervezési csapatot vezető Adam Carter és a járműteljesítményért felelős Dave Robson hatáskörét szélesítették ki.

Jobban kezdtek az idén, de még mindig le vannak maradvaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ezek az intézkedések egyelőre csak részben éreztetik hatásukat, a tavalyi évvel ellentétben a csapat az idén legalább már nem késve kezdte meg az előszezoni teszteket, amelyeken sokkal több kört sikerült megtenniük, mint 2019-ben. Az istállóval második szezonját kezdő George Russell ezzel együtt csak mérsékelten volt optimista, mondván valószínűleg közelebb kerültek a többiekhez, de minden bizonnyal továbbra is az utolsók lesznek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK