Nem tett le a csatlakozásról az F1-gyel hírbe hozott ázsiai cég

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Szingapúri Nagydíj
SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 20, 2019 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Panthera nevű ázsiai konzorcium továbbra is szeretne belépni a Forma-1 mezőnyébe, olyannyira, hogy már az egyik motorszállítóval is tárgyaltak. A kialakult helyzet miatt azonban egyelőre várniuk kell arra, hogy az F1 vezetése milyen döntéseket hoz. Sajtóértesülések szerint viszont az F1 vezetése senkivel nem folytat ilyen jellegű tárgyalásokat.

Tavaly mi is beszámoltunk róla, hogy egy Panthera elnevezésű, ázsiai vállalat fontolgatja, hogy csatlakozzon az F1 mezőnyéhez. A cég 2021-ben, Panthera Team Asia F1 néven tervezte elindítani az istállót, és hosszú távon ázsiai központtal szerettek volna működni.

A koronavírus-járvány azonban világszerte gazdasági válságot idézett elő, azonban úgy néz ki, hogy a Panthera át tudja vészelni ezt az időszakot. Benjamin Durand, a vállalat társalapítója kijelentette, a kialakult helyzet ellenére nem tettek le arról, hogy ott legyenek a rajtrácson.

Az ázsiai cég továbbra is csatlakozni akar az F1 mezőnyéhez Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

„[Az utóbbi időszak] valóságos hullámvasút volt, de nem adtuk fel a projektet – nyilatkozta az Autosportnak. – Már a krízis kezdete előtt a 2022-es indulást céloztuk meg, és még mindig próbáljuk megtalálni a csatlakozás módját. Volt egy csoport, ami az autó aerodinamikai területén végzett előzetes munkálatokat.”

A jelenlegi szituáció miatt rengeteg kérdés merül fel az F1 jövőjével kapcsolatban.

A közvéleményt persze leginkább az foglalkoztatja, hogy mikor és hol indul el az idei szezon, de a Pantherát valószínűleg nem ez érdekli. Ellenben az vélhetően nagyon is foglalkoztatja őket, hogy tovább halasztják-e az új technikai regulák bemutatkozását, illetve mi lesz az ügyfélautók visszavezetéséről szóló javaslattal. A bizonytalanság következtében az ázsiai vállalatnak is muszáj rugalmasnak lennie.

– fogalmazott Durand. – Néhányan arról beszélnek, hogy esetleg megengedett lesz az autó megvásárlása [egy másik csapattól], szóval várnunk kell a fejleményekre.”

Durand hozzátette, egy bizonyos beszállítóval még a járvány kitörése előtt lefektették egy szerződésnek az alapjait, miszerint a gyártótól motort, valamint egyéb alkatrészeket fognak vásárolni. Amennyiben a projekt végül megvalósul, akkor a leendő istálló profitálhat abból, hogy technikai szabályváltoztatásokkal ellentétben a költségplafont mindenképpen bevezetik jövőre.

Az F1 eddigi utolsó újonc csapata a 2016-os Ausztrál Nagydíjon bemutatkozó Haas volt Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Ugyanakkor vannak kétségek a szándék komolyságáról. Jean Todt ősszel kijelentette, hogy senkivel nem folytatnak ilyen jellegű tárgyalást, és az Autosport értesülései szerint a helyzet a mai napig nem változott.

Az F1 eddigi utolsó új csapata a Haas volt. Az amerikai istálló 2016-ban debütált, de már 2014-ben engedélyt kapott az indulásra. Az FIA legutóbb 2015-ben írt ki pályázatot, de akkor mindkét jelentkezőt elutasították, mivel nem feleltek meg a szövetség kritériumainak.