Vágólapra másolva!
Zak Brown pontról pontra cáfolta azon csapatok érvelését, amelyek ellenzik a költségplafon további csökkentését. A McLaren vezérigazgatója kijelentette, a csapatok többsége jelenleg nem termel profitot, de az új elosztási rendszerrel ennek változnia kell.

Egyre nagyobb a vita alakul ki az F1-es csapatok között a költségplafonról. Az istállók többsége belemenne a 145 millió dolláros határ további csökkentésébe, de a Ferrarinál és a Red Bullnál úgy vélekednek, hogy a gyári csapatok számára nagyobb mozgásteret kell biztosítani.

A másik oldalon a McLaren és Zak Brown az egyik leghangosabb. Az amerikai üzletember élesen bírálta a Ferrarit, mert finoman ismét kilépéssel kezdtek fenyegetőzni. Azzal viszont egyetértett, hogy az F1 jelenleg nem a profitabilitásról szól, bár a helyzetet máshonnan közelítette meg.

A csapatfőnökök közül Horner és Binotto ellenzi a költségplafon további csökkentését Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Sajnos kevés olyan csapat van, amely nyereségesen működik – jelentette ki. – Nem hiszem, hogy az F1 szereplői profitot generálnak, helyette inkább értéket teremtenek.

Brown azzal viszont már nem ért egyet, hogy ez így van rendjén. A McLaren Racing vezérigazgatója elmondta, az új elosztási rendszer reményei szerint változtatni fog a helyzeten. Ha pedig a sportág ezután sem a profittermelésről fog szólni, akkor szerinte felül kell vizsgálni a szisztémát. Az üzletember az egyik amerikai major ligát hozta fel pozitív példaként.

Binotto interjújában azt is hangsúlyozta, nem szabad elhamarkodottan cselekedni, mivel azzal is sok kárt tudnak okozni. A svájci szakember inkább a megfontolt döntéshozatal híve. Brown ezzel olyannyira nem ért egyet, hogy nem is tudja értelmezni a kijelentést.

Zak Brown nem ért egyet Binotto és Horner érvelésével Forrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Mullan

„Azt hiszem, mindannyian látjuk már, hogy a modern idők legnagyobb válságán megyünk keresztül – idézte a Racefans. – Több ország, illetve iparág is leállt. Hatalmas hiba azt mondani, hogy nem sürgős a jövővel foglalkozni. Ez pusztán a valóság tagadása.”

Brown hozzátette, a világ minden vezetője sürgős intézkedéseket hozott, legyen szó országról vagy vállalatról.

Mivel nem lehet tudni, hogy a krízis valójában mennyire lesz súlyos, illetve meddig fog tartani, Brown szerint a Binotto által javasolt stratégia egyáltalán nem célravezető. A McLaren Racing vezérigazgatója mástól nem is hallott erről, és ő maga is a mielőbbi cselekvésnek a híve. Már csak azért is, mert a részvényesek már aggódnak az F1 jelenlegi helyzete miatt.

– magyarázta. – Azonban [nemrég] megkértek, hogy mutassak be egy olyan programot, amelyben a globális autósportot tekintve a Forma-1 helyezkedik el a jéghegy csúcsán.”

A McLaren története legelejét leszámítva akkor is saját gyártású autóval versenyzett, amikor az ügyfélautók is legálisak voltak Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Binotto mellett Horner az, aki a költségplafon témájában szembemegy a másik nyolc istálló akaratával. A Red Bull csapatfőnöke nemrég az ügyfélautók visszavezetését javasolta, mert úgy véli, azzal minden érintett jól járna.

Brown szerint ez nem lenne összeegyeztethető más, gyakran hangoztatott kijelentésekkel.

„Ha jól tudom, utoljára a 70-es években használtak ügyfélautókat. Nem látom, hogy mindez megfelelne azon állításoknak, hogy a Forma-1 DNS-e a konstruktőri bajnokság, valamint a technológiai fejlődés. Olyan, mintha a 70-es évekből keresnénk megoldást.”