(dpa) - The drivers fight for the best position moments after the start of the 2004 San Marino Grand Prix in Imola, Italy, 25 April 2004. In front Jenson Button (R, Team BAR-Honda) followed by Michael Schumacher (L, Team Ferrari), Ralf Schumacher (C, Team BMW-Williams) and Juan Pablo Montoya (background, R, Team BMW-Williams).
Vágólapra másolva!
Február után ismét Forma-1-es futam rendezésére jelentkezett be a legendás imolai versenypálya. Akkor a Kínai Nagydíj helyett ugrott volna be, most a koronavírus-járvány miatt megcsonkított versenynaptár bővítésében segítene.
Korábban már volt szó róla, most pedig újra felmerült, hogy a Forma-1-es versenyt legutóbb 2006-ban rendező imolai versenypálya visszatérne a királykategóriába. A Kínai Nagydíj februári elhalasztása után az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari már felkereste az olasz autóklubot azzal, hogy szívesen beugrana Sanghaj helyett, a koronavírus elterjedése és az ország lezárása azonban hamar pontot tett az ügy végére. Imola azonban a jelek szerint nem adja fel az álmát, hogy újra vendégül lássa a mezőnyt, és ismét felajánlotta az F1-es versenynek 1980 és 2006 között otthont adó helyszínt.
A Forma-1 vezetői jelenleg is az idei versenynaptár összeállításán dolgoznak, rengeteg azonban a kérdőjel. Egyelőre az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy július elején, Ausztriában rajtolhat el a szezon, utána pedig Silvertsone következhet. Az ezutáni futamok sorsa azonban erősen kérdéses. Ezt a bizonytalanságot használná ki Imola, tudván, hogy minél több zártkapus futamra lenne szüksége a sportágnak a bevételek biztosításához.
Uberto Selvatico Estense, a Formula Imola elnöke kész ingyen odaadni a pályát, noha valamilyen módon vélhetően őket is kompenzálnia kellene az F1-nek a felmerülő költségek miatt.
„Ez a helyzet lehetőséget kínál számunkra, hogy jelentkezzünk verseny megrendezésére ebben a szezonban – nyilatkozta az Autosportnak. – Szükségük van a versenyekre a szerződések teljesítéséhez és hogy világbajnokságnak hívhassák magukat. Úgyhogy miért ne gondolhatnának Imolára? Természetesen ez a kormány szabályozásain is múlik, hogy megengedik-e futam rendezését. A pályát természetesen ingyen rendelkezésre bocsátjuk, aztán egyeztetünk a mi költségeinkről, amennyiben lehetséges."
A rendezés mellett szól, hogy nézők nélkül jóval alacsonyabb költségekkel kell számolniuk. A pálya alkalmasságával elméletileg nincs probléma, megvan a szükséges Grade 1-es licenc.
Kérhetünk segítséget a régiótól, mert nem vagyunk abban a helyzetben, hogy rendezési díjat fizessünk
– jelentette ki Estense. – Nézők nélkül ugyanakkor sokkal könnyebb lenne, mert nem kell a lelátókkal és az olyan dolgokkal foglalkoznunk, mint a VIP-vendégek kiszolgálása. Egyértelműen olcsóbb lenne, mint egy normális verseny. Az emberek már azon vannak, hogy zártkapus futballmeccseket rendezzenek."
A lehetséges időpont természetesen elsősorban a koronavírus-járványtól függ, az országban jelenleg is több mint 100 ezer koronavírusos beteget tartanak számon. Amennyiben azonban javul a helyzet, és a szeptember 6-i Olasz Nagydíjat is meg lehet rendezni Monzában, a logikus az lenne, ha Imola az előtt, vagy az után egy héttel következne.
Az egy héttel korábbi időpont elméletben a Belga Nagydíjé, Belgiumban azonban szeptember 1-ig minden tömegrendezvény tilos, így a spái futam megtartása is kérdéses. „Talán könnyebb lenne Monzával párban versenyt rendezni azért, hogy a csapatok időt és pénzt spóroljanak – fejtegette az elnök. – Tavaly azonban még októberben is jó idő volt, valamint november első felében is.
Úgyhogy az időjárás nem riaszthat el minket. Szerintem a mezőny szívesen visszajönne Imolába. Nekünk ez az álmunk, de egyelőre még csak álom."
Selvatico Estense egyelőre nem kereste meg az F1-et, a hivatalos út ugyanis az olasz autóklubon át vezet.