A Racing Point elárulta, miért klónozta a világbajnok Mercedest

Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Barcelona teszt 2. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 20: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes on track during day two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 20, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Otmar Szafnauer, a Forma-1-es Racing Point-istálló csapatfőnöke elárulta, hogy elsősorban miért akarták lemásolni a Mercedes aerodinamikai koncepcióját. A szakember arról is beszélt, hogy rövidesen a győzelmekért akarnak harcolni.

A szezon előtti teszteken nagy felzúdulást váltott ki, hogy a Racing Point gyakorlatilag a Mercedes tavalyi világbajnok autójának, a W10-esnek a másával jelent meg Barcelonában. Az istálló akkor és azóta is tagadja, hogy tiltott segítséget kaptak volna a Mercedestől a kasztni elkészítéséhez, azt állítják, hogy továbbra is csak azokat az elemeket (váltót, motort, felfüggesztést) vásárolják tőlük, amiket a szabályok megengednek.

Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke az F1.com-nak nyilatkozva most felfedte, miért döntöttek a Mercedes legális lemásolása mellett, és azt is felvázolta, hogy mik a jövőre már Aston Martin néven futó alakulat céljai az elkövetkező években.

Az idei Racing Point akár egy pinkre festett tavalyi Mercedes Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Miután biztossá vált, hogy a Racing Pointot tulajdonló, Lawrence Stroll vezette konzorcium az Aston Martinban is részesedést szerzett, Stroll pedig ügyvezető elnökként állt a vállalat élére, a kanadai milliárdos egyértelművé tette, hogy a brit sportautó-gyártó számára nem csupán a részvétel a cél a Forma-1-ben, hanem komoly erdményeket akarnak elérni a jövőben.

Mindezt alátámasztja, hogy a Racing Pointtá válás óta már 60-nal nőtt az alkalmazottaik száma, a tőkeinjekció eredményeként minden fronton bővülnek, új gyár építésébe fogtak.

Noha a koronavírus-járvány valamelyest visszaveti a projektjeiket, Szafnauer arra számít, hogy pár év alatt lezavarhatják az átállást. „Hároméves tervben gondolkodunk – nyilatkozta a csapatfőnök. – A gyár elkészülte bele fog telni pár évbe, ahogyan a megfelelő emberek szerződtetése is. Az átmeneti időszakban nem fogunk teljes mértékben ott tartani, ahol szeretnénk. Úgyhogy három éves a tervünk, de minden évvel jobb kell legyen a helyzet, soha nem szabad visszafele haladnunk.”

Szafnauer világosan kijelentette, hogy a harmadik év végére az élmezőnyben akarnak lenni, és a győzelmekért akarnak harcolni.

Hogy ha nem is lesz top három, akkor legyen top négy, aminek mi is a részese vagyunk. Vagy lehet top öt is, ha még valaki felzárkózik. Akárhogy is, azon a szinten teljesíteni, amin a jelenlegi top három, siker lesz nekünk."

Már régóta készültek lemásolni a Mercedes koncepcióját Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Sokan már erre az évre az egyik titkos esélyesnek tartották a Racing Pointot arra, hogy beleszóljon a dobogós helyekért zajló csatába, az istálló ugyanis a Mercedes tavalyi, világbajnoki címet nyerő autójára megszólalásig hasonló modellel kezdte a februári barcelonai teszteket. Mivel a szabályban meghatározott területeken túl tilos mást átvenni vagy megvásárolni más csapattól, a Racing Pointot sokan azonnal csalással vádolták, ők azonban közölték: nem kaptak segítséget a Mercedestől, egyszerűen saját szakembereik tudását felhasználva, fényképek segítségével másolták le a W10-est.

Amellett, hogy aerodinamikailag bizonyítottan jól működő koncepcióról van szó, a Racing Point mást is szem előtt tartott akkor, amikor a klónozás mellett döntött.

– magyarázta Szafnauer. – Ugyanazzal a váltóházzal, de teljesen más aerodinamikai koncepcióval mindig is hátrányban lennénk. Úgyhogy jó ideje meg akartuk már valósítani a Mercedes aerodinamikai koncepcióját, amelynél alacsonyabban van az autó hátsó része. Eddig azonban nem voltak meg a forrásaink hozzá. Mindig halasztgatnunk kellett a dolgokat."

A Racing Pointnak külön jól jöhet, hogy elhalasztották a 2021-re tervezett technikai szabályokat, hiszen így jövőre is a Mercedes-klónnal versenyezhetnek, és még jobban kiaknázhatják a benne rejlő potenciált.