Marko: Júliusban két F1-es nagydíjat tervezünk Ausztriában

Forma-1, Osztrák Nagydíj, szombat, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Charles Leclerc, Mercedes, Ferrari, Red Bull
(L-R) Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc, Mercedes' British driver Lewis Hamilton and Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen during the qualifying session of the Austrian Formula One Grand Prix in Spielberg on June 29, 2019. - Ferrari's Charles Leclerc shut out Lewis Hamilton to take pole for the Austrian Grand Prix with a new lap record in final qualifying on Saturday. (Photo by CHRISTIAN BRUNA / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Újabb nyilatkozatot tett Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója a várhatóan Ausztriában kezdődő F1-es szezonnal kapcsolatban. Két nagydíjat terveznek, a Liberty Media egyelőre kivár.

Ausztriában rendezhetik az idei Forma-1-es világbajnokság első két futamát, árulta el Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója az osztrák Ö3 rádiónak. A Red Bull Ringen az eredeti versenynaptár szerint 2020. július 5-én tartanák az Osztrák Nagydíjat, a 76 esztendős veterán szerint ezen felül a következő hétvégén, 2020. július 12-én is lehet egy verseny.

A spielbergi pálya rendelkezik a szükséges infrastruktúrával, a Forma-1 jogtulajdonosával közösen pedig kidolgoztak egy tervet, amely révén 2000 főnél kisebb személyzettel bonyolítanák le a hétvégéket. Az Ö3 értesülése szerint az első két forduló alkalmával a közönséget és a sajtót sem engednék be a helyszínre.

Ausztriában kezdődhet a 2020-as F1-es szezon Forrás: AFP/Christian Bruna

A pályára csak negatív koronavírus-teszttel rendelkező személyek léphetnek majd be, Marko szerint ezt előre, Angliában vagy másik kiindulási országban kell elvégezni. A Liberty Media korábban azt kommunikálta, hogy csak akkor rendeznek versenyeket, ha azzal együtt a szezon is folytatható, Marko szerint egyelőre

A Liberty Media egyelőre óvatosabb, Greg Maffei vezérigazgató a héten kijelentette, „egyelőre nincs garancia” arra, hogy mikor indulhat el a szezon. Készítettek forgatókönyveket arra az esetre, ha egyáltalán nem lesznek futamok, 15-18 verseny megrendezésére és zárt kapus eseményekre is. Maffei hozzátette, figyelik a nyugat-európai fejleményeket.

Elsősorban a kisebb csapatok szorulhatnak a jogtulajdonos segítségére Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

Maffei szerint a Liberty Media elfogadta, hogy a zárt kapus versenyek többletköltségeket generálnak, és azt sugallta, hogy a jogtulajdonos kész kompenzálni a pályákat a jegybevételek elmaradása miatt. Számolnak azzal, hogy a nagydíjak megtartása „csak marginális nyereséget” vagy még annyit sem termel majd, a csapatok működési költségét viszont ki akarják termelni.

A mezőny fenntartása érdekében néhány istálló előleget is kapott a jogdíjkifizetésekből, és Maffei elárulta, lehet, hogy a későbbiekben ennél nagyobb segítséget is nyújtaniuk kell.

„Akadnak más dolgok is, amiket tehetünk, hogy áthidaljuk a segítségre szoruló csapatok [gondjait], de bizonyosan nem tekintjük ezt üres csekkfüzetnek – szögezte le, de hozzátette, elismerik, hogy a csapatok fizetőképességét fenn kell tartaniuk. „Ők is részesei annak, amire szükségünk van, hogy 2020-ban, 2021-ben és a továbbiakban sikeres versenyeket tartsunk.”