Amennyiben el tud indulni az idei F1-es szezon, a kiesett bevételek pótlására egészen biztosan annyi versenyt próbálnak majd megrendezni, amennyit csak lehetséges, hiszen a sportágnak és a csapatoknak is ez az érdeke. Ennek azonban az egyik következménye az lesz, hogy az idény az eddigieknél is jobban kizsigereli a csapatok személyzetét. Az F1 vezetői és a csapatok erre is megoldást keresnek, az egyeztetéseken több opció is szóba került.
A költségek csökkentése és az istállók túlélésének biztosítása mellett az emberi tényezőt is figyelembe kell venni a sportág elkövetkező időszakának tervezésekor. A versenynaptár formálódásával az is körvonalazódik, hogy azonnal nagyon megterhelő időszak vár a csapatokra, amint elkezdődik a szezon, annak vége a minél több verseny megrendezése miatt pedig akár januárra is átcsúszhat. Ebben az esetben az alkalmazottaknak szinte alig lenne szünete, hiszen februárban már rendszerint kezdődnek a téli tesztek.
Hogy mérsékelják a rájuk váró terheket, az F1, az FIA és a csapatok közti megbeszélésen többek között a tesztelés lerövidítése, a kétnapos versenyhétvégék, valamint az azokon életbe lépő kötelező pihenőidőszak meghosszabbítása is felvetődött.
„Ezek egyértelműen napirenden vannak. Önmagában szerintem nem a versenyhétvége a legnagyobb gond. A legnagyobb problémát a napok száma jelenti, amelyeket mindannyian az otthonunktól távol töltünk – nyilatkozta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a The Race-nek arról, hogy nem feltétlenül a hétvégi kötelező pihenő kitolása a megoldás. – Ha segíthetünk ezen a kétnapos versenyhétvégékkel, vagy jövőre az egyik teszt törlésével, az ezzel járó költségcsökkenéssel együtt ez egyértelműen olyasmi, amit meg kell vizsgálnunk. Ezek a témák az F1, az FIA és a csapatok közötti megbeszéléseken is előkerülnek."
Mivel a csapatok 2021-ben is az idei autókkal fognak versenyezni, a tesztelés lerövidítése vagy törlése még kisebb problémát okozhat, Seidl szerint pedig a jelenlegi Forma-1-ben egyébként sem kell attól tartani, hogy ha nem gyakorolhatnak a csapatok, akkor majd műszaki hibák okoznak tömeges kiesést az első versenyeken. A csapatfőnök szerint pont ezért nem kell tesztet beiktatni az idei szezonkezdet elé, még úgy sem, hogy a februári barcelonai gyakorlás és a várhatóan július eleji indulás között több mint 4 hónap telik el.
Szerintem a jelenlegi F1-ben nem probléma egyből visszamenni a pályára, még egy hosszú szünet után sem.
Képesek vagyunk ezt megtenni évről évre a téli szünet után teljesen új autókkal. Ha megnézzük az autók megbízhatóságát, nem hiszem, hogy gondot jelentene. Ausztráliában is mindannyian készen álltunk a versenyzésre. Végső soron csak össze kell majd pakolnunk a cuccunkat, elutazni a helyszínre, majd két edzésnap után készen fogunk állni."