Társoldalunk:
Hírlevél

Az összes európai F1-es futam zártkapus lehet

2020.04.18. 12:27

Amennyiben elindul az idei Forma-1-es szezon, nagy a valószínűsége a nézők nélküli versenyeknek. Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója arra számít, hogy Európában az idén már csak zárt kapuk mögött lehet futam.

Jelenleg mindenki csak találgatni tud azzal kapcsolatban, hogy mikor kezdődhet el az idei Forma-1-es szezon. Egyelőre csak annyi tűnik bizonyosnak, hogy leghamarabb júliusban, mivel ehhez már csak a június végi Francia Nagydíjat kellene elhalasztani, ami igen valószínűnek tűnik.

Hogy ezután mi lesz, az még csak most körvonalazódik, az F1, az FIA és a csapatok legutóbbi megbeszélésén a legvalószínűbb forgatókönyvnek azt vélték a felek, hogy zártkapus versenyek garmadája jöhet, Zak Brown, a McLaren ügyvezetője szerint akár a teljes európai idény így mehet le.

A Magyar Nagydíj is zártkapus lehet, ha beigazolódik Brown feltételezéseForrás: Williams Racing

Mint a legtöbb sportág, a Forma-1 is az óriási bevételkiesést igyekszik mérsékelni azáltal, hogy amilyen hamar csak lehet, újra versenyezni kezd. „Nagyon nehéz a helyzet, közel nulla a bevételünk, hiszen nem versenyzünk – nyilatkozta Brown a Radio Fournak. – A promóterek, szponzorok és partnerek hozzájárulása nagyszerű, de ők is óriási nyomás alatt vannak. Úgyhogy nagyjából elzártuk a pénzcsapot a kiadásainkkal kapcsolatban, hogy átvészeljük ezt az időszakot, amíg újra nem versenyezhetünk."

Hogy minél előbb újra bevételhez jussanak, a csapatok a zártkapus versenyeket támogatják, amennyiben az adott ország ilyen feltételek mellett belemegy a rendezésbe. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a GPhíreknek adott interjúban elmondta: ők nyitottak bármire, a nézők nélküli futamhoz azonban a feltételek újratárgyalására van szükség a jogtulajdonossal, mivel minden promóternek „óriási bukta" a jegybevétel kiesése.

Brown azonban úgy érzi, a teljes európai idény csak ilyen módon mehet le, ami jelen állás szerint zsinórban hat futamot jelent,

ugyanis ennyit nem halasztottak vagy töröltek még, ez a szám azonban akár nőhet is, a további fejlemények, és a már elhalasztott spanyol és holland verseny esetleges pótlásával ugyanis több forgatókönvy lehetséges. „Jelenleg minden nagyon képlékeny, a Brit Nagydíjat azonban megrendezhetik, csak zárt kapuk mögött. Tulajdonképpen úgy tűnik, hogy nagy valószínűséggel minden európai futam zártkapus lesz" – jelentette ki a McLaren ügyvezetője.

Az Olasz Nagydíj szervezői is óvatosakForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Angelo Sticchi Damiani, a szeptember 6-ára tervezett Olasz Nagydíj fő promótere egyetlen dolgot mindenképpen szeretne elkerülni: azt, hogy ugyanaz történjen velük, ami az ausztrál verseny szervezőivel, akiknek az utolsó pillanatban kellett törölni a nagydíjat, miközben már nézők ezrei álltak a pálya kapuinál. „Nem engedhetünk meg még egy ilyen hibát, katasztrófa lenne, ha újraindulnánk, és aztán megint le kellene állnunk” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak.Teljes bizonytalanságban vagyunk, ezért óvatosnak kell lennünk. A prioritást most az élvezi, hogy megértsük, mi történik a versenyrendező országokban, különösen Nagy-Brtitanniában és Olaszországban, ahol a legtöbb csapatnak a bázisa van."

Damiani egy érdekes részletet is elárult,tudomása szerint a csapatok azt kérték, hogy legalább 90 napos felkészülési idejük legyen a szezonrajt előtt, tehát ennyivel az első futam előtt véglegesítsék az újraindulást. Amennyiben így van, júliusi idénykezdet esetén már meg kellett volna történjen a bejelentés. „Amennyire én tudom, a csapatok 90 napos határidőt kértek a szezonkezdet előtt, úgyhogy ha júliusi folytatásról beszélünk, akkor ez már elmúlt. Talán rugalmasak lesznek és beérik 60 nappal" – tette hozzá a promóter.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK