Újabb értekezletet tartottak a Forma-1 jogtulajdonosa és a csapatok részvételével az idei szezon megrendezésével kapcsolatban. Kezd körvonalazódni, mi lehet a megoldás, de végleges döntés még nem született.
Továbbra is bizonytalanság uralkodik a világban, így Európa-szerte is azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus mikorra szorítható vissza, és milyen formában indulhat újra az élet. Ennek következtében nem tudni azt sem, hogy mikor lehet újra közönségrendezvényeket tartani, és mikor lazulnak az utazást érintő korlátozások.
E két szempont befolyásolja leginkább a Forma-1 idei szezonjának indulását. Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, de az világosnak tűnik, hogy augusztus vége előtt csak zárt kapus versenyeket lehet rendezni (azt egyelőre nem tudni, hogy a Magyar Nagydíjat ez miként befolyásolja), erre viszont az ausztriai Red Bull Ring és az angliai Silverstone is hajlik.

Csütörtökön a jogtulajdonos és a csapatok képviselői újabb tanácskozást tartottak, a Racefans értesülése szerint az idénynyitóra a Red Bull Ringet célozták meg, utána pedig akár három futamot is tarthatnak Silverstone legalább két nyomvonalán. A BBC viszont azt állítja, a Brit Nagydíj helyszínén két futamot terveznek.
Lezárt pálya esetén a Red Bull Ringen akár az eredeti, július 3-5. közötti időpontnál hamarabb is lehetne versenyezni, de a Racefans úgy tudja, a promóter nem hajlik a dátum megváltoztatására.
„A Red Bull Ring kulcsrakész létesítmény, nagyon rövid idő alatt fel lehet készíteni, hogy megfeleljen az FIA elvárásainak – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke a Sky Sportsnak még a megbeszélés előtt. – Abszolút megvalósítható, hogy a verseny zárt kapuk mögött fusson le” – tette hozzá a brit szakember.

„Szerintem szakaszosan lehet majd visszatérni a nagydíjak teljes megrendezéséhez. Egyeztetünk bizonyos pályákkal kapcsolatban, közönség nélküli eseményekről, amelyek során csak a tévére összpontosítanánk korlátozott számú helyszíni személyzettel, hogy elindíthassuk a bajnokságot. A foci és más sportágak is hasonló utat követnek” – tette hozzá.
Horner elárulta, a döntés elsősorban az osztrák promóteren és a Red Bullon múlik, valamint a helyi hatóságokkal való együttműködésen. Hozzátette, még mindig bíznak abban, hogy 18 futamot meg lehet tartani az idén.
A Racefans arról is beszámolt, hogy Silverstone-ban négy hét alatt három futamot is megrendezhetnek (ez azonban szinte biztosan a Magyar Nagydíj elhalasztását okozná). Azt az eshetőséget elvetették, hogy a pályán visszafelé haladjon a mezőny, de így is legalább kétféle nyomvonalat használnának, bár
egyelőre csak a nagydíjpálya rendelkezik a szükséges, Grade 1 besorolással.
A Brit Nagydíj kézenfekvő, hiszen tízből hét csapat a környéken működik, a Ferrari, az Alpha Tauri és az Alfa Romeo Racing személyzetét pedig közeli szállodákban helyeznék el. A portál úgy tudja, a Liberty Media kész megtéríteni a pályán a jegybevétel elmaradásából fakadó kiesést.