Renault: Ha jobban szerepelnénk, nem lenne kérdés a jövőnk

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Glen Hilton, DP World, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo, Cyril Abiteboul, Renault F1 Team
(L to R): Glen Hilton, DP World Australia CEO & Managing Director; Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team; Daniel Ricciardo (AUS) Renault F1 Team; Cyril Abiteboul (FRA) Renault Sport F1 Managing Director - livery reveal. Australian Grand Prix, Wednesday 11th March 2020. Albert Park, Melbourne, Australia.
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke szerint a helyzetük nem rosszabb a többi autógyártónál, ezért az istálló kapcsán sem érti, hogy a közvélemény miért kérdőjelezi meg a jövőjüket.

Az idei Forma-1-es szezon csúszása miatt egyelőre nem kapunk választ a kérdésre, hogy folytatódik-e a Renault fejlődése. A francia autógyártó 2015 végén vásárolta vissza az enstone-i istállót, tavalyig zajlott a felzárkózásuk, de 2019-ben megtorpantak, a 4. helyről kénytelenek voltak lemondani ügyfelük, a McLaren javára.

Ráadásul, közben többször is változott az autógyártó menedzsmentjének összetétele, a pénzügyi igazgató pedig megszorításokat helyezett kilátásba. Cyril Abiteboul csapatfőnök viszont optimista maradt, abban bízik, hogy a 2021-től várhatóan életbe lépő kereskedelmi megállapodások révén olcsóbb és kiegyenlítettebb lesz a versenyzés, ami kedvezhet nekik.

Abiteboul (jobbra) csapata új főszponzorral várta a szezont Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Mind a 10 csapat nyomás alatt áll, de a Renault kapcsán kicsit kényelmetlen, hogy úgy tűnik, nekünk többször kell válaszolni erre a kérdésre, és csodálkozom, hogy miért – mondta az Autocarnak. – Vagy így vagy úgy, de 42 éve az F1-ben vagyunk. Azt elfogadom, hogy nem egyenletesen, plusz változott a menedzsment is. Ezt mind megértem, de

A Renault évek óta készül a technikai szabályváltozásokra, ez a koronavírus miatt 2022-re csúszik, de a pénzügyi szabályzat bevezetése révén a működés így is fenntarthatóbb lehet. Az istálló ráadásul új névadó főszponzort is bejelentett a végül elhalasztott Ausztrál Nagydíj előtt, kérdés, hogy a versenyek elmaradása mekkora kiesést okoz a bevételek terén.

A Renault teljesítményét nehéz volt elhelyezni a tesztelés alapján, de az élmezőnybe várhatóan továbbra sem férnek be Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Az új Concorde [szerződés] jól halad, a megfelelő irányba és számunkra nagyon kedvezők az új szabályok is – nyilatkozta a francia szakember a kereskedelmi megállapodás kapcsán. Nem értett egyet azzal sem, hogy a többieknél jobban kellene tartania az autógyár által nyújtott háttér megszűnésétől.

„Elfogadom, hogy az autóipar megrengett, ennek mi is a részesei vagyunk, de vajon jobban szenvedünk, mint a Daimler? Nem hiszem. Az érték itt már létrejött és a helyzet csak javulni fog a jövőben. Rajtunk múlik, hogy kikristályosodott a bennünk lévő potenciál, kezdve a teljesítményünkkel. Ha jobban szerepelnénk, az ilyen jellegű kérdésekből kevesebbre kellene felelni.”