A Ferrari is gondolt rá, hogy kifejleszti a Mercedes trükkös kormányát

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Barcelona teszt 6. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 28: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during Day Three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 28, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrarinál azt állítják, nekik is eszükbe jutott a trükkös kormányzási rendszerben rejlő lehetőség, hogy változtassanak a kerekek széttartási szögén a pályán, de úgy látták, nem éri meg kifejleszteni. Elárulták, milyen területen kell javulniuk.

A Mercedes korábban járatlan terepre merészkedett az innovációval és az autó olyan részéhez nyúlt, amelyet eddig nem sokan használtak előnyszerzésre: a pilóták vezetés közben képesek állítani a kerekek széttartási szögén, optimalizálva azt a kanyarokra és az egyenesekre. A rendszert a dupla tengelyű kormányzás angol megfelelőjének kezdőbetűivel, DAS-nak nevezték el. Mindez viszont nem jelenti, hogy elméletben mások sem gondoltak a lehetőségre – a Ferrarit irányító Mattia Binotto a barcelonai teszten azt állította, hogy csapatánál felmerült az ötlet.

A szabályosság kérdése miatt döntöttünk így, amiről nem egyeztettünk az FIA-val. Emellett azt sem gondoltuk, hogy megérte volna kifejleszteni, legalábbis a mi autónk koncepciójával – nyilatkozta. – Nem hiszem, hogy ki fogjuk fejleszteni."

A DAS működés közben a barcelonai teszten

Már csak azért sem, mert 2021-től betiltják az olyan megoldást, amivel a kormánnyal több funkcióra lehet használni a kerekeket.

A koncepció kapcsán arra utalhatott Binotto, hogy a Mercedes autóján hosszabb a tengelytáv és laposabb a padlólemez aszfalttal bezárt szöge, mint a Ferrarin, ezért nem biztos, hogy a maranellói konstrukcióba be lehetett volna tuszkolni a szükséges elemeket a trükkhöz.

Az Auto Motor und Sport saját forrására hivatkozva azt írta, a mercedeses Toto Wolff kezdetben nem hitte, hogy a DAS működni fog, mert a versenyzők szerinte a jobbra-balra tekerés mellett nem akarták volna előre-hátra rángatni a kormányt. Később mégis ő volt az első, aki tesztelhette a megoldás első változatát.

A Ferrari elismeri, hogy nem a leggyorsabb

Binotto szerint „nehéz megítélni", szabályos-e a DAS, ennek eldöntését az FIA-ra bízzák. A Mercedesről más okból beszélt: riválisuk úgy érzi, a Ferrari takargatja valós erejét és a szokásosnál is visszafogottabb motorbeállításokkal ment a teszteken, ezért nem villogtak.

Nem elég gyorsak Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Úgy látszik, a Mercedes elég jól tudja, mit csinálunk, de nincs igazuk – jelentette ki Binotto. – Úgy érezzük, jelenleg nem a miénk a leggyorsabb autó, ezért a szezon elején hátrányban leszünk. Hogy mi hiányzik? Az előző idényhez képest gyorsult a kocsi, gyorsult a kanyarokban, de lassabb lett az egyenesekben.

Konkrétumként azt említette meg, hogy a balanszon, a beállításokon és a lassabb kanyaros tempón kell javítaniuk.