Hamilton: Jobb gumikra van szükségünk

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 6. nap
44 HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG Petronas F1 W11, action during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 28, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton szerint az utóbbi időben nem hozta azt a Forma-1 gumiszállítója, amit vártak tőle, a 2021-es szezonra ezért nagyon össze kell kapnia magát.

Noha a Forma-1-es csapatok a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj utáni tesztet követően leszavazták a Pirelli 2020-as gumijainak bevezetését, és a 2019-es abroncsokkal versenyeznek az idén is, azok várhatóan mégsem lesznek teljesen ugyanolyanok, az autók megnövekedett tempója miatt az olasz gyártó ugyanis növelni tervezi a guminyomást. Lewis Hamilton szerint minderre azonban nincs szükség. A hatszoros világbajnok ennél is fontosabbnak tartja, hogy a 2021-es gumik nagyon jók legyenek.

Hamilton nem növelne a guminyomáson Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Miután a Pirelli rengeteg kritikát kapott az elmúlt szezonokban arra vonatkozóan, hogy F1-es gumijai túl érzékenyek és túlságosan hamar elkopnak, a 2020-as szezonra olyan abroncsot igyekeztek gyártani, amely nem állítja akkora kihívás elé a pilótákat és a csapatokat. A változtatás nem jött be, a csapatok az USA Nagydíj pénteki szabadedzésén, majd a szezonzáró utáni teszten is kipróbálhatták a 2020-ra szánt gumikat, de végül maradtak a 2019-es változat mellett.

A gumik szerkezete és keveréke változatlan lesz, viszont biztonsági szempontok miatt várhatóan nagyobb guminyomással kell körözzenek a csapatok, hogy az abroncsok elviseljék a fejlesztések következtében gyorsuló autókat.

Hamiltonnak ez a módosítás nem igazán tetszik. „A 2020-as gumik rosszabbak voltak, ezért könnyebb most a tavalyiakkal nekivágnunk a szezonnak.

– nyilatkozta az Autosportnak. – Szerintem csak meg kell bizonyosodnunk róla, hogy a legjobb technológiával és a legjobb partnerekkel dolgozunk. Folyamatosan hajtjuk őket, hogy jobbak legyenek. Ezek a gumik jók lesznek az idei évre."

18 colos kerék prototípusa egy F2-es autón Forrás: Sam Bloxham / LAT Images

A 2021-es technikai reformokkal együtt jövőre az abroncsok is változnak, már 18 colos felnire fogják szerelni azokat, vékonyabb oldalfaluk és valamivel nagyobb átmérőjük lesz.

Hamilton szerint fontos, hogy a 2021-es gumik kifejlesztésekor meghallgassák a pilóták igényeit, ezt ugyanis korábban szerinte nem tették meg.

„A versenyzésnek kell jobbá válnia, csökkenteni kell az aerodinamikát és jobb gumikra van szükségünk. Az utóbbi nagyon-nagyon fontos, jobb gumik kellenek – szögezte le a Mercedes világbajnoka. – Hosszú évek óta beszélünk már a gumikopásról, leültünk a Pirellivel Brazíliában, ők pedig még csak nem is hallottak korábban a hő okozta kopás miatti panaszainkról. Azt mondták, hogy ezt most hallják először. Igyekszünk jobban kommunikálni velük. Nem tudom, hogy ki írta azt a dokumentumot, amiben a célkitűzések voltak lefektetve az idei évre, de a 2020-as gumikkal egyértelműen nem végeztek jó munkát. Remélem, hogy 2021-re jobb céljaink lesznek, olyanok, amelyeket a gyártó képes lesz teljesíteni."