Társoldalunk:
Hírlevél

A Renault csak részleteket mutatott az új F1-es autójáról

2020.02.12. 15:31

A Renault egy párizsi évnyitó rendezvény keretein belül mutatott renderelt képeket a 2020-as konstrukcióról. Az autó fizikailag nem volt ott az eseményen, sőt, csak részleteket emeltek ki róla.

A Ferrari és a Red Bull után a Renault a harmadik csapat, amely valamilyen formában nyilvánosságra hozta az idei F1-es autójának megjelenését, legalábbis néhány részletét. A francia istálló a párizsi évnyitó rendezvényén közölt képeket az idei konstrukcióról, magát az autót egyelőre nem mutatták meg.

A Renault visszatérése óta az ötödik évét kezdi meg a Forma-1-ben. Az RS20-tól azt remélik, hogy a gyártó vissza tud térni a középmezőny élére, amit tavaly elbukott a McLarennel szemben. Ugyanakkor azt is többször hangsúlyozták, hogy elsősorban már a 2021-es idényre fókuszálnak, így az enstone-i csapattól vélhetően nem várhatunk kiugró javulást.

Részlet a Renault RS20-ról - GalériaForrás: Renault F1 Team Twitter

„2020 fontos átmeneti év lesz a csapat számára – nyilatkozta Jérôme Stoll, a Renault motorsport részlegének elnöke. – Arra törekszünk, hogy újra rátaláljunk a visszatérésünk után eltelt első három év pozitívumaira, miközben a következő szezonra is készülünk, ami minden csapat számára új időszak lesz."

„Ebben az évben a lehető legjobb helyzetbe kell hozni magunkat 2021-re – vélekedett Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke. – A 2019-es szezon második felében több ponton is átalakítottuk a szervezeti struktúrát, és ezek mellett szilárdan kitartunk. Alázattal és ambícióval készülünk a szezonra. Előbbi azért fontos, mert minden idény hatalmas kihívást jelent a csapatoknak, és ez alól mi sem jelentünk kivételt."

Az autó hátsó traktusa - GalériaForrás: Renault F1 Team Twitter

Daniel Ricciardo a második szezonját tölti a Renault-nál, csapattársa pedig a Nico Hülkenberg helyére érkező Esteban Ocon lesz. A francia pilóta tavaly a Mercedes tesztpilótája volt, versenykörülmények között egyáltalán nem gurulhatott a pályára.

„A közösen eltöltött idény után sokkal inkább a csapat részének érzem magam, úgyhogy ebből a szempontból minden könnyebb lesz – fogalmazott Ricciardo. – Sokat tanultam magamról és az istállóról is."

„Az F1-ben minden a részletekről szól, és úgy látom, a Renault RS20 rendkívül részletesre sikeredett – mondta Ocon. – Természetesen kívülről is izgalmas az autó, a következő lépés pedig az, hogy a volán mögül is érezzem, hogyan megy."

Ők is dolgoznak a glória integrálásán - GalériaForrás: Renault F1 Team Twitter

A pilótafelállás mellett a mérnöki gárda is változott. Az aerodinamikai részleg élére az októberben távozó Peter Machin helyére a legutóbb a Williamsnél megforduló Dirk de Beert szerződtették. A karosszériáért felelős technikai igazgató pozíciójában pedig a korábban a McLarennél és a Ferrarinál is dolgozó Pat Fry lett Nick Chester utódja. Ők azonban túl későn érkeztek ahhoz, hogy jelentős hatásuk legyen az idei autóra.

Ugyanez nem mondható el Marcin Budkowskiról, aki tavaly már egész évben irányíthatta az autó fejlesztésével kapcsolatos munkálatokat, így az idei kocsi tervezése már teljes mértékben az ő felügyelete alatt zajlott. A Renault technikai igazgatója korábban az FIA-nál vállalt munkát, ezért 2018-ban csak később kezdhetett el foglalkozni az autóval.

Pat Fry, Marcin Budkowski, Rémi Taffin, Mia Sharizman, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo, Cyril Abiteboul és Alain Prost is felvonult, hogy bemutassanak néhány rendert. Kattintással további képeket láthat a rendezvényrőlForrás: XPB / James Moy Photography Ltd

Az eseményen a versenyzők és a már említett csapattagok mellett Rémi Taffin motorfőnök, valamint Alain Prost, a csapat egyik igazgatója is részt vett.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK