Az egyik topcsapat máris bezárta kapuit Alonso előtt

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Német Nagydíj
ALONSO Fernando (spa) Mclaren Honda MP4 31 ambiance portrait during the 2016 Formula One World Championship, Germany Grand Prix from July 29 to 31, in Hockenheim, Germany - Photo Jean Michel Le Meur / DPPI
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso keresi annak a lehetőségét, hogy 2021-től ismét a Forma-1-ben versenyezzen, jelenleg azonban nem áll jól a szénája, az egyik topcsapat ugyanis máris kizárta a szerződtetését.

A Forma-1-ből a 2018-as szezon végén visszavonuló Fernando Alonso egyre határozottabban állítja: kész visszatérni a száguldó cirkuszba, ahol saját elmondása szerint „befejezetlen" ügye van. A kétszeres világbajnok a 2021-es szabályváltozásokat használná ki arra, hogy a kétévnyi kihagyás ellenére versenyképesen tudjon visszaülni egy F1-es autóba, a kérdés már csak az, hogy melyik csapat lenne hajlandó szerződtetni őt.

Mióta nincs a mezőnyben, a spanyol pilóta komoly sikereket ért el a sportautózásban, megcsillogtatta tehetségét az idei Dakar ralin, valamint újabb próbát tett az Indy 500-on. Noha korábban kijelentette: ahhoz, hogy a világ legjobbja legyen, vagy nyolc F1-es világbajnoki címet kell nyernie, vagy más kategóriákban is fel kell érnie a csúcsra, jelenleg úgy tűnik, legalább annyira foglalkoztatja az F1-es visszatérés gondolata, mint a Triple Crown begyűjtése az Indy 500 megnyerésével. Az F1 Racingnek adott interjúban „befejezetlen ügyként" jellemezte az F1-et, ahol „az emberek szerint többet érdemeltem volna, mint amit elértem, különösen az utóbbi években."

Alonso szívesen visszatérne, a kor szerinte nem akadály Forrás: DPPI media/Jean Michel Le Meur

Tény, hogy az idő kerekét Alonso sem állíthatja meg, ha visszatérne 2021-ben, 39 évesen tenné mindezt, szezon közben pedig betöltené a negyvenet. Ő azonban úgy véli, hogy ez nem kizáró ok, még Michael Schumacher (a hétszeres világbajnok 2010-ben 41 évesen csatlakozott újra a mezőnyhöz) rosszul elsült visszatérését sem tartja intő példának.

A 18 colos kerekekkel ráadásul megváltozik a kezelhetőségük, mindenkinek a nulláról kell kezdenie. Michael egy olyan időszakban tért vissza, amikor érzékenyek voltak a gumik. A többiek kifejlesztették a képességet, hogy vigyázzanak az abroncsokra, és ne melegítsék túl őket. Ő emiatt küszködött. Ez 2021-ben nem fog problémát jelenteni az én esetemben."

Még ha képes is ismét jó teljesítményt nyújtani, nagyobb akadályt jelenthet a visszatérés előtt az a tény, hogy jelenleg a topcsapatoknál nem úgy tűnik, hogy van számára hely. A Ferrari hosszú távon elkötelezte magát Charles Leclerc mellett, így még ha Sebastian Vettel-lel nem is hosszabbítanak, nehezen elképzelhető, hogy a monacói nyakára hoznák Alonsót. A Mercedesnél is csak akkor lehet esélye, ha Lewis Hamilton valamilyen óriási csoda folytán nem hosszabbít a világbajnok istállóval.

Schumachernek nem igazán jött be a visszatérés 40 felett, Alonso szerint ennek azonban speciális okai voltak Forrás: AFP/Javier Soriano

Maradt a Red Bull, Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója azonban kijelentette: továbbra sincs hely a spanyolnak Milton Keynes-ben.

– szögezte le a Motorsport-Magazin.com-nak. – Ennek két oka van. Az első az Alonso és a Honda közötti kapcsolat, ami szerintem igencsak sérült. A második ok, hogy a teljes Forma-1-es struktúránk a juniorpogramunkra alapszik, ami azt jelenti, hogy a fiatal tehetségeinket juttatjuk el az autóversenyzés csúcsára. Ha aláírnánk Alonsóval, ő lenne a legidősebb pilóta a mezőnyben. Ez szembemenne a teljes filozófiánkkal."

Alonso és a Red Bull múltját ismerve természetesen nem meglepőek Marko szavai, a kétszeres világbajnok 2018-ban azt állította, hogy abban az évben több ajánlatot is kapott a bikásoktól, hogy csatlakozzon hozzájuk 2019-re. Ezt Marko és Christian Horner csapatfőnök is cáfolta, kijelentve, hogy kétes múltja miatt nincs hely náluk a spanyolnak, és különben is csak 2007-ben próbálták meg magukhoz csábítani.

Helmut Marko és Christian Horner nem kíváncsiak Alonsóra Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Mullan

Amennyiben a három topcsapatnál nem marad helye, az Aston Martinná változó Racing Point, az évek óta felzárkózni próbáló Renault, vagy az egyre jobb formába lendülő McLaren kínálhat még lehetőséget Alonsónak, már amennyiben bármelyik istálló igényt tart rá.

És akkor még ott van a kérdőjel, hogy melyikük lehet képes az új szabályokat kihasználva belátható időn belül a győzelmekért harcolni.

„Az egyetlen gond az új szabályokkal, hogy egyes csapatok másként értelmezhetik azokat, mint a többiek – ecsetelte a spanyol. – Az emberek csatlakozhatnak egy csapathoz, amelyik most nyer, de ha hibát követnek el az új regulákkal, az emberek majd megint azt mondják, hogy hibát követtem el?"