Haas: Grosjean néha fantasztikus, máskor sehol sincs

Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Brazil Nagydíj
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Romain Grosjean of France and Haas F1 looks on in the garage during practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Günther Steiner kijelentette, az idei szezonban nagyon sok fog múlni a pilóták teljesítményén, így mindent megtesznek azért, hogy a két versenyző ne ütközzön össze. A Haas csapatfőnöke bízik benne, hogy Romain Grosjean stabilabbá válik, és több jó napja lesz, mint rossz.

A 2020-as idényben a szabályok szinte változatlanok maradnak, így valószínű, hogy mind az élcsapatok között, mind a középmezőnyben szoros lesz a csata. Éppen ezért Günther Steiner úgy véli, ezúttal az átlagosnál hangsúlyosabb lesz a pilóták teljesítménye. A Haas csapatfőnöke reméli, hogy Romain Grosjean össze tudja szedni magát az idei évre.

A Haas a 2019-es szezon egyik legnagyobb csalódása volt. Azok után, hogy az istálló egy évvel korábban a konstruktőri világbajnokság 5. helyén végzett, tavaly csupán a Williamset tudták megelőzni. Amellett, hogy az idény nagy részében az autó sem muzsikált jól, a gyenge szereplésből a versenyzők is vaskosan kivették a részüket, hiszen többször is összeütköztek egymással. Grosjean ráadásul kifejezetten rosszul teljesített, 8 pontjával csak a grove-i istálló két pilótáját tudta megelőzni.

Steiner úgy véli, sok fog múlni a pilóták teljesítményén Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Főnöke szerint idén rendkívül szoros lesz a középmezőny, így kifejezetten fontos, hogy a versenyzők minél többet hozzanak ki magukból és az autóból. Az olasz szakember elmondta, a tavalyi idény végére már megtalálták a módját, hogyan kezeljék Grosjeant és csapattársát, Kevin Magnussent. Persze ez nem jelenti azt, hogy biztosan nem csinálnak butaságot.

Nem tudom kizárni, hogy még egyszer történjen valami hasonló

– írta a The Race-on vezetett rovatában. – Már csak azért sem, mert úgy tűnik, minden ilyesmi velünk történik meg. Többször beszéltünk velük, azt hiszem, jól tudjuk kezelni a helyzetet, de a versenyzés során bármi megtörténhet.”

Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render

Steiner kitért külön Grosjeanra is, aki már 2018-ban is sokkal kevesebb pontot gyűjtött csapattársánál. Az 54 éves szekember tisztában van a francia pilóta adottságaival, és bízik benne, hogy idén sokkal többször mutatja meg a pozitív oldalát.

„Tudjuk, hogy Romain személyében nekünk van az egyik leghullámzóbb teljesítményt nyújtó versenyzőnk – szögezte le. – Az egyik hétvégén fantasztikusan vezet, a következőn pedig sehol nincs. Megkapta a lehetőséget, hogy stabillá váljon, remélhetőleg a jobb napjainak a számát fogja növelni. Az ellenkezője nem lenne örömteli.”

Grosjean szerint ő akart maradni

Ugyan Grosjean szemmel láthatóan alulteljesített az előző két szezonban, a francia pilóta mégis pozitívan látja saját szerepét az idei évben. Felelevenítette, hogy az előző idény biztatóan indult a Haas számára, hiszen az első öt időmérőből négyszer mindkét autóval bejutottak a Q3-ba, a Spanyol Nagydíjon azonban mégis felfedezett egy problémát.

– árulta el a Motorsport-Total.com-nak. – Mondtam a csapatnak, hogy ne a gumikkal foglalkozzanak, mert a probléma gyökereit nem ott kell keresni. A valódi okok a szélcsatorna és a pálya közötti összefüggésben húzódtak, és ha ezt Barcelonában nem fedezzük fel, a fejlesztések továbbra is rossz irányba mentek volna.”

Grosjean jelentős problémát fedezett fel a Spanyol Nagydíj hétvégéjén Forrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

Az év közepén Grosjean jövője erősen kérdésessé vált a csapatnál, felmerült az is, hogy Nico Hülkenberget szerződtetik a helyére. A francia versenyző végül mégis maradt, de nem úgy nézett ki, mintha a saját kezében lett volna a sorsa. A 33 esztendős pilóta szavaiból azonban egyáltalán nem ez következik.

Nem láttam értelmét a váltásnak, mert a munkát addigra már elvégeztük

– emlékezett vissza. – Persze Kevinnel volt néhány feszült pillanatunk a pályán, de szerencsére ez nem egyedi eset a mezőnyben.”