Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, a Hondánál elégedettek a télen elvégzett munkával. Max Verstappen továbbra is bízik a japánokban.
A Red Bull, miután nyolc évig a Renault partnere volt, tavaly Honda-motorra váltott, hogy a franciákkal kialakított kapcsolatnál szorosabb együttműködést hozzon létre a japán gyártóval. A két vállalat kapcsolata kifejezetten jól indult, három futamgyőzelmet és két pole pozíciót szereztek első nekifutásra. Egyelőre mindkét fél dicséri a másikat, és optimistán tekint a jövőbe. Ennek legújabb jele, hogy Christian Horner és Max Verstappen is méltatta a japán gyártót, és mindketten bizakodnak az idei szezonnal kapcsolatban.

A milton keynes-i istálló csapatfőnöke elárulta, pozitív visszajelzéseket kaptak a Hondától a tél folyamán elvégzett munkáról. „Elégedettnek tűnnek – nyilatkozta az Autosportnak. – A motor folyamatosan fejlődött az előző idényben, a legújabb erőforrás pedig ennek a folyamatnak a következő lépése.
A próbapadon rengeteg kilométert teljesítettek, mi pedig szorosan együttműködünk velük, hogy a motor minél jobban passzoljon a karosszériához.”
Horner hozzátette, szerinte fantasztikus az a szintlépés, amit a Honda az elmúlt években elért, de a japánok továbbra is arra koncentrálnak, hogy a tavalyinál is versenyképesebb motort építsenek.
Az utóbbival kapcsolatban Verstappen egyetért főnökével. A holland pilótának tetszik, hogy hozzá hasonlóan a Hondánál is mindig egyre többet és többet akarnak elérni, emiatt egyelőre élvezi a közös munkát. Az előző szezon végén látottak alapján pedig optimistán látja a jövőt.
„Az utolsó versenyeken igazán versenyképesek voltunk – szögezte le. – A Mercedeshez nagyon közel vagyunk, elég csak megnézni a Brazil Nagydíjon látott gyorsulási versenyt Pierre [Gasly] és Lewis [Hamilton] között. A Ferrari valószínűleg valamivel előttünk van, de a Honda sokat fejlődött a tél folyamán.”
A Hondának a repülős részleg segített
A Honda 2015-ben, a McLaren partnereként tért vissza az F1-be, de a wokingiakkal egyáltalán nem volt sikeres az együttműködé, a három közös idény alatt még dobogós helyezésig sem jutottak el. A motor teljesítménye és megbízhatósága is elmaradt a várakozásoktól, aminek következtében a két fél 2017 végén szakított egymással.
A fő problémát az erőforrásban keletkező vibráció okozta, ami a percenként akár 125 ezres fordulatszámon pörgő MGU-H-hoz kapcsolódó tengelynek volt köszönhető. A jelenség következtében a motor teljesítményét vissza kellett fogni, de a rengeteg meghibásodást így sem tudták elkerülni.

Egy nemrég bemutatott japán dokumentumfilmből kiderült, hogy a gyártónak az egyik testvércége, a repülőgépgyártással foglalkozó Honda Jet nyújtott segítséget. Korábban ők is hasonló problémával küszködtek, amit már csak a biztonságos működés miatt is muszáj volt megoldaniuk.
A Honda végül a tengely alakját és méretét is átalakította, így a vibráció megszűnt. A fejlődés elég hamar nyilvánvalóvá vált, hiszen Gasly a 4. helyen végzett a 2018-as Bahreini Nagydíjon.
Ugyanebben az időszakban a Honda szerződést kötött a turbófeltöltőkre szakosodott IHI céggel. Az együttműködésnek köszönhetően a tavalyi évben egyáltalán nem volt meghibásodás ezen a téren, ennek ellenére a két fél nem hosszabbította meg a kétéves kontraktust.