Társoldalunk:

Akár tetszik, akár nem, 2021-től nagyobbak lesznek az F1-es gumik

2020.02.03. 18:13

Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős igazgatója előre leszögezte, a csapatoknak az idén nem lesz beleszólása abba, hogy akarják-e az új, 18 colos kerekeket 2021-től. A szakember örül neki, hogy minden csapat épít átmeneti versenygépet.

Nem csak a csapatoknak, hanem a Pirellinek is komoly kihívást jelentenek a 2021-es szabályok, hiszen jövőre a 13 colos felniket felváltják a 18 colosak, ezek bevezetését pedig az idén átfogó tesztprogram előzi meg. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője megerősítette, hogy mind a 10 csapat épít olyan hibrid autót, amelyek lehetővé teszik az új, nagyobb gumik tesztelését, valamint előre leszögezte, hogy akkor is 18 colos kerekeken fog versenyezni a mezőny 2021-ben, ha a csapatoknak azok nem fognak tetszeni.

A Forma-2-ben már az idén 18 colos abroncsokon versenyeznekForrás: Sam Bloxham / LAT Images

A Pirelli tavaly szeptemberben, a Renault-val tesztelte először a 2021-es gumikat a Paul Ricardon, az idei évre pedig 25 tesztnapot tervez, amelyeket követi a szezon végi, ezúttal kettő helyett háromnapos abu-dzabi teszt. Sűrű a programunk az idei évre. Pozitívum, hogy mind a 10 csapat beleegyezett hibrid autó építésébe az idei tesztekhez. Ez azt jelenti, hogy Abu-Dzabiban a szezon végén a háromnapos teszten mindenki a 18 colos kerekekkel körözhet" – nyilatkozta Isola az Autosportnak.

Mivel az idén nem lesznek szezonközi tesztek, a februári szezon előtti gyakorlás után legközelebb Abu-Dzabiban köröz együtt a mezőny versenyhétvégén kívül. Hogy megfelelően ki tudják értékelni a 2021-es gumikat,

azon a teszten legalább egy napot olyan versenyzőnek kell majd a hibrid autót vezetnie, aki legalább egy versenyen részt vett 2020-ban,

egy napra pedig kötelező lesz újonc pilótát a volánhoz ültetni. Utóbbit idei, 13 colos kerekeken futó autóval is megtehetik a csapatok, mindhárom napon azonban nem tesztelhetnek 2020-as kocsival.

Abu-Dzabiban meg lesz kötve a csapatok keze a fiatal pilóták szerepeltetésévelForrás: Joe Portlock / LAT Images/Motorsport Images

Tavaly a csapatoknak annyira nem jött be a Pirelli erre az évre szánt terméke, hogy végül megvétózták azok bevezetését, és maradtak a 2019-es változatnál. Isola már előre jelezte, hogy ilyesmire az idén nem lesz lehetőség, akkor is jönnek a 18 colos felnikre szerelt abroncsok, ha azok nem nyerik el az istállók tetszését. Ilyesmitől egyébként egyelőre nem tart, az eddigi visszajelzések ugyanis pozitívak. „Szerencsére tavaly már teljesítettünk három tesztet [a 18 colos kerekekkel]. Az első visszajelzések elég jók, úgyhogy az idén nem számítok meglepetésekre. Nyilván jövőre az autók is mások lesznek, a 18 colos felnikhez tervezik őket, ezért 2021-ben egy új termékkel fogunk előállni, nem térünk vissz a 13 colos változathoz"

Bizakodó vagyok, mert például az első teszten, tavaly szeptemberben a Renault-val két nap alatt 213 kört teljesítettünk. Egy hibrid autóval, első alkalommal, hogy ezt az autót pályára küldték, először tesztelve a 18 colos kereket, felniket, mindent, az ember problémákra számít és általában fél napra vagy annál is többre félbe kell szakítania a körözést. Nekünk azonban egyáltalán nem voltak problémáink. Két nap alatt teljesítettük a teljes programot, több mint 1000 km-t tettünk meg, úgyhogy igen produktív teszt volt."

A 13-ról 18 colos felnire történő átállással a gumik átmérője is nagyobb lesz, a száraz pályára alkalmas abroncsok esetében az eddigi 670 mm-es felső határ 725 mm-re változik.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK