Vágólapra másolva!
Lawrence Stroll konzorciuma részesedést szerzett az Aston Martinban, amivel eldőlt, hogy a Racing Point 2021-től a legendás márka neve alatt fog indulni. A gyártó köszönetet mondott a Red Bullnak.

A Londoni Értéktőzsdén megjelent közleményben hivatalosan is megerősítették, hogy Lawrence Stroll konzorciuma 182 millió fontért cserébe 16,7 százalékos részesedést vásárolt az Aston Martin Lagondában, és az igazgatótanácsban is helyet szerzett. A megállapodásnak közvetlen F1-es következményei is vannak.

A gyártó közleménye szerint az Aston Martin kulcsfontosságúnak tartja a középmotoros sportautók jövőbeli fejlesztését, ennek részeként fontos elemként kezelik a Forma-1-ben való részvételt, ezért „az Aston Martin Lagonda és a konzorciumhoz kötődő vállalatok megállapodtak, hogy együttműködek.”

Az idén még a Red Bullon marad az Aston Martin logója, jövőre átnevezik a Racing Pointot Forrás: 2018 Getty Images/David Ramos

Megerősítették, hogy megállapodás született és a Racing Point a 2021-es szezontól az Aston Martin gyári istállója lesz. A szerződés 10 évre szól és az autógyártó részesedést is szerez a csapatban, de 2021-től az első öt év során szponzorációt is nyújt, amit „kielégítő kondíciók” esetén további öt évre meghosszabbíthatnak.

Az Aston Martin a Red Bull Racing „büszke szponzora” a 2020-as szezon során, de a közös projekt a továbbiakban nem folytatódik, a Red Bull Advanced Technologies és az autógyár együttműködése viszont igen, egészen az Aston Martin Valkyrie szupersportautók leszállításáig. Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója köszönetet mondott a Red Bullnak.

Stroll fokozza a jelenlétét az F1-ben és az autóiparban Forrás: DPPI/Dppi

A tranzakcióban érdekelt, Yew Tree Overseas Limited nevű konzorcium tagjai között a Racing Point befektetői, Stroll üzlettársai is jelen vannak. Egyebek mellett André Desmarais (a Power Corp. Canada korábbi vezérigazgatója), Michael de Picciotto (az Engel & Volkërs AG felügyelőbizottságának alelnöke), Silas Chou (hongkongi befektető a divatszektorban), John Idol (a Capri Holdings elnök-vezérigazgatója), Lord Anthony Bamford (a JCB elnöke) és John McCaw (McCaw Cellular korábbi társtulajdonosa) is munkához lát a gyártó fellendítése érdekében.

Noha a megállapodás leginkább látványos oldala az F1-es szerepvállalás átalakítása, az új tulajdonosok révén tőke áramlik a vállalathoz és jelentős szervezeti változások is történnek annak érdekében, hogy a 2019-es „csalódást keltő teljesítmény” után javuljon a szebb napokat is látott márka helyzete.