Russell: A Mercedesnél csak akkor szólnak, ha nem végzek jó munkát

Forma-1, George Russell, Williams, Abu-dzabi Nagydíj
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 29: George Russell of Great Britain and Williams prepares to drive in the garage before practice for the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 29, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff teljesen biztos benne, hogy megvannak a képességei ahhoz, hogy egy napon a Mercedes versenyzője legyen, ő maga azonban igyekszik nem a jövővel foglalkozni. A 21 éves, a Forma-1-ben tavaly bemutatkozó George Russell fejében ott motoszkál, hogy előbb-utóbb Lewis Hamilton nyomdokaiba lépjen, a visszajelzések hiányát pedig jó jelnek tartja.

Mióta 2010-ben gyári csapatként visszatért a Forma-1-be, nem lehet azzal vádolni a Mercedest, hogy ész nélkül cserélgeti a versenyzőit, hiszen az elmúlt tíz idényben mindössze négy pilóta mondhatta el magáról, hogy Ezüstnyilat vezetett F1-es versenyen. George Russell azon van, hogy hamarosan bővítse az elmúlt évek Mercedes-pilótáinak névsorát, a gyártó támogatottjaként erre pedig esélye is lehet a következő években, főleg, ha továbbra sem dicsérik meg.

Russell 2017-ben élete első GP3-as, majd 2018-ban élete első F2-es szezonjában is bajnok lett, hibátlan mérleggel érkezett meg tehát a száguldó cirkuszba. Első F1-es szezonja a szenvedő Williamsnél mentes volt a hangos sikerektől, tempója és érettsége azonban azokat is meggyőzte, akik esetleg kételkedtek volna a rátermettségében, Robert Kubicát pedig 21-0-ra intézte el az időmérőkön. Noha az elmúlt években többször is tesztelte a Mercedest (legutóbb tavaly decemberben Abu-dzabiban, ahol előbb a kollektív teszten, majd a Pirelli zártkörű gyakorlásán vezette a W10-est), a szerződtetése nem került szóba, Toto Wolff csapatfőnök tavaly nyáron úgy nyilatkozott, egyelőre korai lenne ilyesmiről beszélni.

Russell a tavalyi Mercedes volánja mögött az Abu-Dzabiban rendezett év végi gumiteszten Forrás: Jerry Andre / LAT Images

Az osztrák üzletember ezzel együtt úgy véli, Russel már bizonyította, hogy megvan a tehetsége és a gyorsasága ahhoz, hogy egy napon a vb-címeket halmozó istálló versenyzője legyen. Maga az érintett is tudja, hogy jó véleménnyel vannak róla, érdekes módon mindezt pedig abból szűrheti le, hogy nem beszélgetnek vele sokat a teljesítményéről.

– nyilatkozta az Autosportnak. – Amikor megnyertem a bajnokságot a GP3-ban, kaptam egy telefont, hogy »szép volt«, de utána már egyből a Forma-2 volt a téma és az, hogy első szabadedzéseken vezethetem a Force Indiát. Akkoriban azt éreztem, hogy »még csak most nyertem meg a bajnokságot, ünnepelnem kéne egy buliban vagy valami.« Aztán ismét, amikor bemutatkoztam az F2-ben, egyértelmű volt, hogy a cél a győzelem, és ha nyerek, azzal ülést szerzek magamnak az F1-ben. Megnyertem a bajnokságot, jött a "szép volt", most pedig már a Forma-1-ben vagyok."

Russellnek ezzel a hozzáállással pedig egyáltalán nincs baja, elvégre más, civil szakmában sem dicsérik folyamatosan az embert, ha elvégzi azt, ami a munkája.

„Hisznek bennem, hiszik, hogy megvan bennem a potenciál, erről pedig én is ugyanígy gondolkodom. Azért fizetnek, hogy nagyon magas szinten teljesítsek, amikor pedig azt teszem, úgy vagyok vele, hogy ezért fizetnek.

A Mercedesnél ilyen a mentalitás. Eközben persze értékelik, ha valami különlegeset viszek véghez, egy Forma-1-es csapatban azonban mindenki azért van, hogy a legmagasabb szintet hozza, a séf nagyszerű ételt készítsen, az aerodinamikusok remek autót tervezzenek, a mérnökök és stratégák remek stratégiát, beállításokat és minden mást szolgáltassanak. Ilyen világban élünk."

2017-ben, a hungaroringi szezonközi teszten Forrás: Daimler AG/Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

A 21 éves ifjonc már önmagában annak is örül, hogy Esteban Ocon mellett egyike lehet a Mercedes két, Forma-1-ben versenyző támogatottjának. Nem tagadja, hogy megfordul olykor a fejében, hogy mikor kerülhet a gyári istállóhoz, ugyanakkor igyekszik jelenelgi feladataira koncentrálni a Williamsnél.

A csapatuk tagjának lenni komoly dolog, de részemről igyekszem nem a múltban élni vagy a jövőbe tekinteni, hanem itt és most dolgozni."