Elsőre átment a törésteszten az új, elődjénél rövidebb Ferrari

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj, Mission Winnow logo
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 25: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 25, 2019 in Mexico City, Mexico. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A mezőnyből másodikként a 2020-as Ferrari is átment a kötelező törésteszten, olasz sajtóértesülések szerint pedig a maranellóiak 2020-as versenygépe a Red Bull és a Mercedes tavalyi autójából is merít ötleteket, miközben egyes részleteikben az Ezüstnyilak is hasonlítani fognak a tavalyi Ferrarira.

A szurkolóknak és a Forma-1-et követőknek kicsi, a csapatoknak viszont annál nagyobb jelentőséggel bír az FIA által előírt kötelező törésteszt teljesítése, hiszen mint azt az Alfa Romeo esetében is láthattuk, ha valaki megbukik ezen, az bizony jócskán visszavetheti a fejlesztési versenyben. Jó hír a Ferrari szimpatizánsainak, hogy az olasz Motorsport információja alapján

az egyelőre 671-es kódnév alatt futó 2020-as Ferrari elsőre teljesítette a töréstesztet a Milánó melletti Bollatéban található laborban,

ezzel második lett a Racing Point után azok között, akik sikeres törésteszten vannak túl, ami elengedhetetlen a februári teszteken való részvételhez.

Az új Ferrarihoz a riválisoktól is merítettek ötleteket Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

A vörösök február 11-én érkező idei autója több újítást is tartalmaz majd, ezek egy része a külső szemlélő számára láthatatlan lesz, mint például a motorban elvégzett változtatások, valamint az új, rövidebb és könnyebb, karbonból készült váltóház. Utóbbi, a Corriere della Sera által megszellőztetett változtatásnak azonban szemmel látható hozadéka is lesz:

30 mm-rel rövidül az autó tengelytávja, ami így tehát rövidebb lesz a tavalyi modellnél, viszont még így is hosszabb lesz a 2017-es SF71H-nál.

Az idei évtől várhatóan a Ferrari is átáll a harmadik hidraulikus elem által szabályozott első felfüggesztésre (ez 2021-től már szabálytalan lesz), amelyet a Mercedes és a Red Bull már tavaly is használt, és amivel mindkettő fölényben volt a Ferrarival szemben a kanyarokban. Ezzel a különösen Sebastian Vettelnek gondot jelentő fékezés alatti instabilitást igyekszik megszüntetni a Scuderia,

amely állítólag a Red Bull koncepcióját követve tovább növeli a padlólemez dőlésszögét, az úgynevezett rake-et, a 2020-as Ferrari tehát látványosabban fog "bólintani", mint a tavalyi modell.

A Mercedestől is leshetnek el megoldásokat a vörösök, akik továbbfejleszthetik a 2017-ben az Ezüstnyilak által meghonosított, azóta több csapat által lemásolt köpenyes orrkúpot.

A magasan elhelyezett hűtőnyílásokat először a Ferrarin láthattuk, az idén lehet, hogy a Mercedes is alkalmazni fogja azokat Forrás: Ferrari

Az idei szezonra nem változnak a technikai szabályok az F1-ben, ami óhatatlanul ahhoz vezet, hogy az autók jobban fognak hasonlítani, mivel mindegyik csapat igyekszik lemásolni a többiekről a bevált megoldásokat.

Pletykák szerint még a többnyire a saját útját járó Mercedes is így tesz, és a Ferrari által 2017-ben bevezetett, magasabb oldalsó hűtőnyílásokat fog alkalmazni a W11-esen

annak érdekében, hogy javítson az utóbbi években többször is gondot jelentő hűtésen, és megszüntesse a túlmelegedést, valamint az aerodinamikai hatékonyságon, hogy a csúcssebesség tekintetében is fel tudja venni a versenyt a Ferrarival.