Továbbra sem tisztázott Robert Kubica jövője, a lengyel pilótát a legutóbb az Alfa Romeóval boronálták össze, mint az istálló jövő évi fejlesztőpilótája, emellett pedig vélhetően a német túraautó-bajnokságban (DTM) fog versenyezni a BMW színeiben. A lengyel veterán a Williams istálló egyetlen pontjának szerzőjeként zárta minden valószínűséggel utolsó Forma-1-es idényét, amelyben 21-0-s vereséget szenvedett az időmérőkön újonc csapattársától, ennek ellenére úgy érzi, megérte visszatérnie a száguldó cirkuszba.
Kis híján végzetes 2011-es ralibalesete után maga Kubica sem gondolta volna, hogy egy napon még újra a Forma-1-ben fog versenyezni, sérülései ugyanis igen nehézzé teszik, hogy egy F1-es autó cockpitjéhez hasonló szűk helyen végezze a munkáját. Ennek ellenére a Renault 2017-ben lehetőséget adott neki előbb egy privát, majd a Hungaroringen rendezett kollektív teszten, hogy aztán a Williams szerződtesse tartalékpilótának 2018-ra, az idei szezonra pedig főállású versenyzővé nevezze ki.
A baleset és a visszatérés között eltelt 8 évre Kubica úgy tekint, mint élete legfontosabb időszakára.
„Mondhatjuk, hogy megtört voltam, őszintén mondom, és szerintem azzal, hogy visszatértem a Forma-1-be,
lezártam egy fejezetet, életem valószínűleg legfontosabb fejezetét, tekintve, hogy hol voltam, miken mentem keresztül a történtek után és mik voltak a 2011-es baleset következményei.
Aztán amint az ember visszakerül az F1-be, újra megnyitja, vagy folytatja ezt a fejezetet, amit Forma-1-nek hívnak, és amit jelen esetben nehéz így hívni, mert nagyon komplikált volt a szezon."
Legjobban maga a versenyzés hiányzott neki az idén, a rettentően gyenge Williamsszel ugyanis legfeljebb csapattársával, George Russell-lel szállhatott harcba a futamokon. Ennek ellenére nem bánta meg, hogy visszatért, ami korábban szerinte is „szinte lehetetlennek" tűnt. „Olyan ember vagyok, akit a kihívások éltetnek, azért élek, hogy elérjem a céljaimat és végigmenjek az utamon. Ha sok évnyi távollét után visszatérek az F1-be, az azt jelenti, hogy ez volt a célom.
Meg akartam nézni, hogy képes vagyok-e vezetni, és képes voltam visszatérni, noha hosszú ideig távol voltam és vannak korlátaim. Ha arra kell válaszolnom, hogy megérte-e, a válaszom az, hogy igen."
Az idei teljesítménye, még ha a Williams nehézségei némiképp árnyalják is a képet, egyetlen csapatot sem győzött meg arról, hogy érdemes lenne őt versenyzőként alkalmazni, fejlesztői képességeit azonban többen is nagyra értékelik, nem véletlen, hogy a Haas, a Racing Point, és a jelek szerint az Alfa Romeo is szívesen alkalmazná ebben a szerepben. Emellett versenyezni is szeretne, amire jelenleg a DTM-ben lehet a legnagyobb esélye.
Úgy véli, hogy idei teljesítménye amennyire segíthette a pályafutását, ugyanannyira árthatott is a megítélésének.
„Az utamon vissza a pályaversenyzéshez soha nem gondolkodtam a hosszú távú karrieremen. A személyes elégedettség vezérelt, szerintem ez így is marad életem hátralevő részére.
Mondhatnánk, hogy ez a szezon valószínűleg ráébresztett embereket arra, hogy ha Forma-1-es autót tudok vezetni, akkor minden mást is, ugyanakkor a mezőny végén kullogás nem segít.
Szerencsére még mindig vannak, akik tisztelnek és elég nagyra értékelnek és tudják, hogy nem csak versenyzőként, hanem emberként is jó teljesítményre vagyok képes."