Már az első versenytől kezdve jól zajlott a Red Bull-Honda együttműködés, és Christian Horner arra számít, hogy jövőre felzárkóznak a Mercedeshez. A motorgyártó viszont egyre nehezebben talál fejlesztési lehetőségeket.
Az idei szezon egyik meglepetése a Red Bull-Honda versenyképessége volt. A csapat Max Verstappen révén három győzelmet, kilenc dobogós helyet és három időmérő edzés-elsőséget (ebből két pole pozíciót) szerzett, és az egyéni, valamint a konstruktőri világbajnokságban is a 3. helyet érte el, pedig a nyári szünetben még egy versenyzőcserére is szükség volt.
„Szerintem ez volt Max eddigi legjobb éve a Forma-1-ben – méltatta pilótáját Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – A csapatnak ez átmeneti év volt, mindig is annak szántuk. Az elmúlt 13 év során először váltottunk motorszállítót és a Hondával való együttműködés borzasztóan jól működött, már az első versenyen, Melbourne-ben elért dobogó óta.”

Horner úgy vélte, a szabályok változatlansága miatt a jövőre a Red Bull lehet a Mercedes kihívója, bár elismerte, hogy a világbajnoki címvédő továbbra is mércét állít. „Mégis, úgy érezzük, hogy mindenképpen közeledünk” – jelentette ki. Horner szerint csapata az idén jól dolgozott a fejlesztések terén és méltatta a Honda munkáját is.
Úgy gondolom, a Honda is remek munkát végzett minden egyes új erőforrás bevetése révén, de tudjuk, hogy még mindig hátrányban vagyunk a Mercedeshez képest és igyekeznünk kell.”
A motorgyártók között konszenzus alakult ki, hogy a Ferrarié a legjobb erőforrás, szeptemberi becslések szerint a Honda és a Renault lemaradása 10-15 lóerő lehet a Mercedeshez képest, de a motorok teljesítménye ma már hasonló szintű. Ezt lényegében megerősítette a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu is.

„Már zajlanak a jövő évi fejlesztések, a céljaink elérése érdekében egyre inkább igyekeznünk kell – árulta el a japán szakember a Racer.com-nak. – Szerintem nehezebb dolgunk van, mint a korábbi években. Minden részterületen precíznek kell lennünk, beleértve a hardvert, a szoftvert, valamint a pályán folyó munkát is.”
„Továbbra is igyekeznünk kell. Az erőforrás a belső égésű motorból, az MGU-H-ból és K-ból, valamint az összes egyéb rendszerből áll. Fontosak az egyéb eszközök, például a szoftverek is, úgyhogy elég sok dologgal foglalkoznunk kell. Egyre nehezebb nagy előrelépéseket tenni” – tette hozzá Tanabe.