Hülyeségnek tartja az időmérős gumiszabályt a Renault csapatfőnöke, amelyet azért nem töröltek el, mert a topcsapatok ragaszkodtak a megtartásához. Cyril Abiteboul szerint ezzel csak az előnyüket akarják védeni, miközben nincs is szükségük rá, hogy ezt tegyék.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es istállójának csapatfőnöke kiakadt a topcsapatokra, amiért nem voltak hajlandóak eltörölni az időmérő második szakaszára vonatkozó gumiszabályt. A jelenleg érvényben levő regulák szerint minden versenyzőnek, aki a Q2-ből továbbjut a Q3-ba, azon a szett gumin kell rajtolnia, amelyiken a továbbjutást eredményező körét teljesítette.
Ezt a szabályt eredetileg a futamok színesebbé tételéért hozták, de több példa is igazolta az évek során, hogy olykor megéri inkább kiesni a Q2-ben és keményebb abroncsokon indulni a versenyen, mintsem lágy keverékkel bejutni a harmadik szakaszba. Abiteboul emiatt azt várta, hogy a stratégiai munkacsoport ülésén eltörlik ezt a szabályt, a topcsapatok azonban nem szavazták ezt meg, kiváltva a francia szakember haragját.

Az abu-dzabi szezonzárón a két Renault is áldozatul esett annak, hogy lágy gumin bejutott a Q2-be, majd a versenyen egyikük sem szerzett pontot, miután a Q2-ben kiesők közül Sergio Pérez és Danyiil Kvjat is előttük végzett, előbbi közepes, utóbbi kemény keveréken rajtolt. „Ismét demonstrációját láthattuk ennek a buta szabálynak, hogy a lágy gumin kellett rajtolnunk, ami előnybe hozta a hátrébbról rajtolókat” – fortyogott Abiteboul. A stratégiai munkacsoport ülésén megegyeztünk [hogy eltörölüjük a szabályt], majd amikor szavazásra került a sor, a megbeszéltek megváltoztak, én pedig komolyan mondom, hogy el vagyok keseredve emiatt."
Miután a 2020-as szabályok elfogadásának április végi határideje réges-rég lejárt, csak egyhangú döntéssel lehetett volna eltörölni a gumikra vonatkozó szabályt.
Mivel a topcsapatoknak akkora az előnye, hogy általában azokokon versenyeken, amelyeken a keményebb gumin rajtolás az előnyösebb taktika is simán bejutnak a Q3-ba ezen a keveréken, Abiteboul szerint csak arról van szó, hogy féltik az előnyüket.
„A topcsapatok és a junior csapataik lobbiztak a változás ellen, mivel ezt a szabályt a topcsapatok a saját védelmükre hozták – jelentette ki Abiteboul. – Nem hiszem, hogy szükségük van rá, de ez egy extra védelem nekik. Emellett az ügyfélistállókat, vagy a topcsapatokkal kapcsolatban állókat is segíti, a legtöbb esetben pedig az általam középosztálynak hívott csapatok sínylik ezt meg, azaz mi és a McLaren."

Azt a Renault csapatfőnöke is elismerte, hogy ők is profitáltak már abból, hogy a Q2-ben kiesve szabadon választhattak gumit a versenyre, de ezzel együtt is eltörölné a szabályt. Igazság szerint néha nekünk is segített, amikor nem kvalifikáltuk magunkat a legjobb tízbe, mint például Mexikóban és Szuzukában. Azonban ezért még nem kellene megtartanunk.Ez egy hülye szabály, aminek mennie kell, de senki nem tesz semmit ezért. Elkeserítő látni újra megtörténni ezt."