Christian Horner nagyszerű hírnek tartja, hogy a Red Bull még legalább két évig Honda-motorokat használhat az F1-ben. Tárgyalnak már a folytatásról is, de ennek feltételei vannak.
A következő két szezon során biztosan Honda-motorok hajtják majd a Red Bull és a Toro Rosso autóit, erősítették meg a csapatok az Abu-dzabi Nagydíj előtt. A döntés remek hír a csapatoknak, mivel már ismert erőforrás köré építhetik az új szabályok miatt 2021-re alaposan megváltozó autóikat, azonban jelzésértékű is, mert a japán gyártó nem kötelezte el magát hosszabb távra.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is „nagyszerű hírnek” nevezte a fejleményt Abu-Dzabiban, és rámutatott, hogy további feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy a Honda sokáig az F1-ben maradjon. A japán gyártó nemrég hangsúlyozta a költségcsökkentés jelentőségét, noha a motorfejlesztés nem került be a költségplafonban érintett tételek közé.

„Csak arra várnak, hogy milyen szabályok lépnek életbe 2021-re és elsősorban 2022-re a homologizációkkal és a motorok befagyasztását illetően, hogy leszorítsák a költségeket – magyarázta Horner a Sky Sports műsorában. – Ezek a motorok és a vonatkozó technológia borzasztóan drága. Szerintem a gyártók közösen költségcsökkentést szeretnének látni e téren.”
A szabálytervezetben már korlátoznák a próbapadokon futtatható teszteket és látszik törekvés bizonyos alkatrészek egységesítésére is, de jelenleg úgy tűnik, alapvetően a jelenlegivel megegyező erőforrások működnek majd 2025-ig.
„Tárgyalunk a jövőről, nem csupán 2021-ről egyeztettünk – ismerte el Horner. – Valós igény van arra, hogy építkezzünk az együttműködés közös eredményeire. A Red Bull és a Honda között remek a partnerség, ahogy ezt az idén is láthattuk. Most az a kulcsfontosságú tényező, hogy tisztán lássunk a szabályokkal kapcsolatban.”

Horner úgy véli, remek évet zár a csapat, mivel három győzelmet szereztek, két pole pozíció lett az övék bár megjegyezte, hogy a győzelmek és a rajtelsőségek terén is lehettek volna sikeresebbek. Kiemelte, a Honda javult a teljesítmény és a megbízhatóság terén is: „Látni az előrelépést a Hondánál létező büszkeség és elszántság révén. Nagyszerű ennek részesévé válni.”
Nagyon könnyű felkarolni embereket, akik ugyanazokért a célokért dolgoznak. Nagyszerű utazás volt az idei év. Remek az együttműködés.”
A Honda a Red Bull történetének negyedik motorszállítója, de az első olyan partner, ami gyári támogatású csapatként kezeli az istállót. A csapat a konstruktőri világbajnokság 3. helyén zárja a szezont, míg Max Verstappen révén jó esélyük van az egyéni pontverseny 3. helyének megszerzésére is.