A Red Bull szorosabbra fűzheti az együttműködését a Toro Rossóval

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Szingapúri Nagydíj
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 20: Max Verstappen, Red Bull Racing RB15 and Pierre Gasly, Toro Rosso STR14 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on September 20, 2019 in Autodromo Nazionale Monza, Italy. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner csapatfőnök arra számít, hogy csapatok a 2021-es szezontól törekednek majd a szinergiákra a fejlesztések terén. Úgy véli, a Hondával közösen erős alapokra építkezhetnek.

A Red Bull F1-es csapatai csütörtökön nyilvánosságra hozták, hogy a 2021-es szezon során is a Honda marad a motorszállítójuk, ezzel biztosították, hogy a Toro Rosso esetében tavaly, a Red Bull Racingnél idén indult együttműködés az F1 új korszakában is folytatódik. Helmut Marko megnyugvásnak nevezte a döntést, Christian Horner csapatfőnök pedig már a bejelentés előtt is méltatta a gyártót.

„Úgy gondolom, rengeteg pozitívum jellemezte az idei évet – nyilatkozta a Racefansnek. – Mindig is átmeneti évre készültünk az új motorszállítóval, de közelebb vagyunk [a sikerhez], mint 12 hónappal ezelőtt voltunk. Mivel a 2019-20-as télen változatlanok maradnak a szabályok, szerintem rengeteg tanulságot átvihetünk a jövő évi autóba.”

A Red Bull és a Toro Rosso mindig megosztja, amit lehet Forrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

Horner „friss levegőként” értékelte a Hondával való együttműködést, úgy érzi, a csapattal egyező jövőképpel rendelkeznek a motorfejlesztési részlegen is, és kiemelte, hogy a megbízhatóság, valamint a teljesítmény terén is „csak pozitívumokat” tud mondani a Hondáról. Ezért a jövőbe is optimizmussal tekint.

A brit szakember szerint az idén az első szárnyat érintő szabálymódosítások, valamint a növekvő működési költségek miatt emelkednek a kiadások, de üdvözölte, hogy a 2021-es szezontól a jelenleginél nagyobb lehetőségek nyílnak arra, hogy a csapatok szövetkezzenek egymással a fejlesztések terén, ehhez pedig a Toro Rosso révén „házon belül” meg is van a jelöltjük.

Korábban előfordult, hogy csak a motor különbözött a két autóban, most pont a hajtáslánc egyforma Forrás: AFP/2019 Getty Images/Dan Istitene

„A szabályok miatt talán elterjedtebbek lesznek a szinergiák. A szélcsatornák megosztására például bátorítanak, ezt 2021-től meg is tesszük – árulta el. – Az [autó] különböző alkatrészei kapcsán egy csapat lehet önálló gyártó és alkatrész-beszállító is. Van egy észszerű középút, ami mindkét csapatnak kedvező” – jelentette ki.

„Nyilvánvalóan mindent szállítani fogunk, amit csak megengednek a szabályok – mondta Horner a fiókcsapat ügyében. – Szerintem egyre több szinergiára épülő kapcsolat alakul majd ki, mert például biztos, hogy [a Toro Rosso] a legjobb szélcsatornát használja majd, és minden egyéb eszközt, szolgáltatást és alkatrészt megkapnak, ami lehetővé tesznek a szabályok.”