A Renault szorosabb együttműködést akart a Mercedesre váltó McLarennel

Forma-1, Ricciardo, Sainz, Renault, McLaren, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS19 and Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault battle for position during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem szerette volna bonyolítani a dolgokat, és ahelyett, hogy a Renault tervei szerint szorosabbra vonta volna az együttműködést a franciákkal, inkább egy erős ügyféli kapcsolatot akart motorpartnerével a 2021-től Mercedes motorokra váltó McLaren.

A McLaren nemrég bejelentette, hogy 2021-től újra Mercedes motorokat használ a Forma-1-ben. A wokingi istálló második éve Renault erőforrásokkal megy, a 2020-as szezon végén azonban véget ér a két fél együttműködése, amit Cyril Abiteboul, a franciák sportprogramjának igazgatója sajnál, mivel szerinte „kihagyott lehetőség" az, amit kínáltak a McLarennek. A Renault ugyanis azt szerette volna, ha 2021-től sima motorszállítói megállapodásnál szorosabbra fonnák a kapcsolatot és több területen együtt dolgozva próbálnák meg csökkenteni a hátrányt a három topcsapathoz képest.

Más elképzelései voltak a Renault-nak és a McLarennek Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Már most is a Renault-nak van a legkevesebb partnere az F1-ben, egészen pontosan egy. Ez a szám 2021-től nullára csökken, mivel a McLaren nem ment bele abba, amit a franciák szerette volna. Abiteboul kifejtette, hogy

egyfajta stratégiai partnerséget akartak kialakítani a McLarennel, ami a motorszállítói együttműködésen túlmutatva több területen is összefonodást jelentett volna, a wokingiak elképzeléseibe azonban mindez nem fért bele.

„Ennek a kapcsolatnak számomra az lett volna a célja, hogy együtt csökkentsük a különbséget a topcsapatokhoz képest – nyilatkozta Abiteboul, aki szerint az eszközöktől a gyári kapacitásokon át a motor kasztniba történő integrációján át sok területen oszthatták volna meg a tudást egymással.

Abiteboul állítja, felkészültek arra, hogy 2021-től nem lesz motorpartnerük az F1-ben Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„Erősebbek lettünk volna együtt, ezért véleményem szerint ez egy kihagyott lehetőség. Ugyanakkor mindez nem helyez minket nagyon más szituációba ahhoz képest, ahol most vagyunk. Manapság sem működünk együtt a McLarennel azokon a területeken, amelyeken szerettünk volna a jövőben, úgyhogy bár nincs fejlődés, visszaesés sem" – nyilatkozta arról, hogy a Renault gyári csapata hátrányba semmiképp sem kerül azzal, hogy a McLaen nem ment bele az együttműködésbe.

Abiteboul hangsúlyozta, hogy semmiképp sem azt jelentette volna az összefonódás, hogy a McLaren a Renault B-csapatává vált volna,

ezt meg sem próbálták elérni, ennek ellenére nem nyerte el a wokingiak tetszését az ötlet. „Szerintem a McLaren egy nagyon egyszerű és egyenes ügyféli megállapodást keresett, ezt mondták nekünk. Beszállítót akartak, a Mercedes pedig egy nagyon jó beszállító" – nyilatkozta a francia, hozzátéve, hogy érti a McLaren logikáját, amiért a saját elmondásuk szerint is hiányosságokkal küzdő kasztnira szeretnének koncentrálni, miközben kapnak egy kész terméket a Mercedestől.

A McLarennél úgy érezték, hogy jobban járnak a Mercedes erőforrásaival Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnökének nyilatkozatából is az derül ki, hogy nem szerették volna túlságosan komplikálttá tenni a helyzetet a motorpartnerükkel, ezért egyszerűen a legjobb kész termék megszerzésére törekedtek.

A Mercedes, mint csapat, az erőforrásával együtt egyértelműen a mérce napjaink Forma-1-ében. A legjobb pedig, ha ugyanolyan erőforrást használunk, mint a legjobb csapat, mert akkor már nincs mivel takaróznunk."