A Pirelli extra tesztet kért a 2020-as gumik véglegesítéséhez, mivel amikor elkezdték a munkát a jövő évi abroncsokkal, még nem volt lefektetve, hogy pontosan mit szeretnének a csapatok jövőre. A Motorsport Világtanács elfogadta, hogy október 7-én és 8-án, Barcelonában tesztelhessen az olasz gyártó, hogy egy olyan pályán is megbizonyosodhasson a jövő évi gumik alkalmasságáról, amelyik igénybe veszi azokat.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull egyaránt felajánlotta, hogy segít a teszten, így mindhárom csapat egy-egy autóval vesz részt. A részvételét egyelőre csak a Ferrari erősítette meg, de vélhetően aktív pilóta csak a vörösök autójában fog ülni Sebastian Vettel személyében. A négyszeres világbajnok időbeosztása a teszt miatt igen sűrű lesz.
Természetesen a csapatok beleegyezése is kellett a teszt létrejöttéhez, az FIA szokatlan módon azonban külön engedélyezte, hogy
a szavazáson ezúttal a 70%-os arány is elegendő a pozitív döntéshez, mivel több csapat is aggodalmát fejezte ki, hogy a három istálló előnyt szerez az egyébként az eddigi gumitesztekhez hasonlóan vakon zajló teszttel,
amelynek adatait később mindenkivel úgyis megosztják. A jövő évi abroncsok utolsó tervezett próbája a Paul Ricardon volt két héttel ezelőtt, akkor a Mercedes Esteban Ocont ültette be, és valószínűleg most is őt fogja James Allison technikai igazgató szerint.
A Ferrari megerősítette, hogy Sebastian Vettel képviseli az istállót. A négyszeres világbajnok közvetlenül Barcelonából fog Japánba repülni.
„Korábban rengeteg kéréssel fordultunk a Pirelli felé, ennek fényében most kötelességünk szívességet tenni, és kipróbálni a legújabb fejlesztéseket – nyilatkozta Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója az Autosportnak. – Logisztikailag nem lesz probléma, a teszt végén Sebastian azonnal Japánba repül."
Vettelről köztudott, hogy egy alkalmat sem hagy ki arra, hogy előnybe kerülhessen, ismert történet vele kapcsolatban, hogy a Pirelli 2011-es beszállásakor ő volt az egyedüli, aki a meghívásnak eleget téve meglátogatta az olasz cég gyárát.
A jövőre a Renault-nál versenyző Ocon úgy vesz részt a teszten, hogy a Mercedesnél már megkötések vonatkoznak rá, a csapat szimulátorát például már nem használhatja. James Allison, a címvédő istálló technikai igazgatója szerint nehezen kivitelezhető, ugyanakkor szükséges feladatról van szó.
Nemes feladat a gumik jobbá tétele. Az embereink már nagyon fáradtak, de meg fogjuk oldani, szerintem Esteban of vezetni."
– nyilatkozta. A Red Bull minden bizonnyal a DTM-ben versenyző Jake Dennist küldi Barcelonába. A csapat főmérnöke, Paul Monaghan elmondta, hogy az istálló a Hondával együtt a lehető legjobb eredményt szeretné elérni Suzukában, ezért a teszt időzítése nem a legjobb, nagyon nagy logisztikai kihívást jelent, de meg fogák oldani, ahogy abban is biztos, hogy a csapattal már többször tesztelő Dennis is alkalmas a feladat elvégzésére.
Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője hálás a csapatoknak, hogy eleget tesznek a kérésnek. A szakember korábban úgy nyilatkozott, hogy azért van szükség a tesztre, mert szeretnék csökkenteni a 2020-as gumik túlmelegedését az idei évhez képest, és a jelentős előrelépéshez kell egy extra alkalom.
Az olasz szakember Szocsiban azt is elárulta, hogy az USA Nagydíj pénteki szabadedzésén minden csapat rendelkezésére bocsátanak autónként két-két szettet egy 2020-as specifikációjú abroncsból annak érdekében, hogy a csapatok már előre felkészülhessenek a változásokra. A szezonzáró után Abu-Dzabiban további gumiteszteket bonyolítanak majd az összes csapat részvételével.