Vágólapra másolva!
Feldúltan nyilatkoztak az élpilóták és több csapatfőnök sem pártolja, hogy jövőre, kísérleti jelleggel megváltoztatnák az időmérők lebonyolítását. Ross Brawn igyekezett lehűteni a kedélyeket.

Sebastian Vettel és Max Verstappen „baromságnak” nevezte a Szingapúri Nagydíj során, hogy jövőre akár a fordított rajtrácsos lebonyolítási rendszer is megjelenhet a Forma-1-ben. Az F1 menedzsmentje több forgatókönyvet vizsgál, sajtóértesülések szerint a csapatok támogatják, hogy kísérleti jelleggel 2020-ban felborítsák a hétvégék menetrendjét.

Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője meghallotta a versenyzők hangos tiltakozását a fordított rajtrácsos lebonyolítással kapcsolatban, és gyaníthatóan az is eljutott hozzá, hogy a csapatfőnökök nem támogatják a büntetősúlyok bevezetését sem a rajtbüntetések helyett. Hangsúlyozta, egyelőre csak kísérletekről lenne szó.

Változhat a helyosztó, hogy izgalmasabb legyen a verseny Forrás: AFP/Mladen Antonov

„Ki akarom emelni a ’kísérlet’ szót, mert ez a lényeg. Egy mintavétel, hogy meghatározzuk az irányt a jövőre nézve. Mi is tisztában vagyunk azzal, hogy a jelenlegi időmérős formátum izgalmas és látványos, de az is fontos, hogy a verseny, a hétvége fénypontja a lehető legjobb legyen. Mivel lefuttathatuk akárhány szimulációt, nincs pontosabb mérés a pályánál, ezért

Brawn leszögezte, még nem hoztak végső döntést, de pozitívnak minősítette a visszajelzéseket. Elismerte, megérti, hogy vannak, akik aggódnak a hagyományok miatt, de a fejlődés érdekében azt mondta, nem szabad félni a változásoktól. „A sport fejlesztése érdekében akarunk változtatni, nem önkényesen. Ahogy az autók fejlesztése terén is, ha egyhelyben állunk, vissza is csúszhatunk.”

Most is jó az időmérő, de általában a leggyorsabbak kerülnek az élre Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A pilótákhoz hasonlóan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is ellenezte a reformot, szerinte az időmérő formátumán nem kell változtatni. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke óvatosabban fogalmazott, de ő is távolságtartó volt.

– nyilatkozta Wolff. – Az a véleményem, hogy a hétvégéink formátuma nagyon kiforrott, az időmérőből és a vasárnapi főműsorból, a nagydíjból áll. Nagyon óvatosan szabad csak kísérleteznünk százmilliós közönség szeme láttára a szezon során.”