Vágólapra másolva!
Hamilton szerint nem tudják, miről beszélnek azok a szabályalkotók, akik előálltak az F1-ben a fordított rajtrács gondolatával, és nevetésben tört ki, amikor Vettel még élesebben bírálta az ötletet.

A következő szezontól megváltoztathatják az F1-es időmérők szisztémáját, felmerült, hogy kísérleti jelleggel megszűnik az egységes lebonyolítási rend, és bizonyos helyszíneken időmérő futamokat tarthatnak, és az is lehetséges, hogy bevezetik a fordított rajtrácsos indításokat. Az eddig megszólaló pilóták ennek már a gondolatától is irtóznak.

„Nem igazán tudom, mit mondjak erre. Azok, akik ezt javasolják, nem tudják, miről beszélnek” – nyilatkozta Hamilton a felvetésre, hogy az új szabály esetén nem a 2. helyről, hanem a 19. pozícióból is indulhatna. A brit pilóta nem akarta elismételni, amit motyogva mondott a sajtótájékoztatón, de nevetésben tört ki, amikor Sebastian Vettel szókimondóan bírálta az ötletet.

Vettel nem kertelt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

„Szerintem ez teljes baromság, hogy őszinte legyek. Mindannyian tudjuk, hogy ha javítani akarunk a dolgokon, akkor elég nyilvánvaló, hogy össze kell ráznunk a mezőnyt és jobb versenyekre van szükség, úgyhogy ez csak mismásolás. Nem tudom, melyik zseni állt elő ezzel, de nem ez a megoldás. Ez teljesen rossz megközelítés.”

A szingapúri pole pozíciót megszerző Charles Leclerc finomabban fogalmazott, de ő sem rajong az elképzelésért, szerinte a legjobb érdemli a győzelmet és az 1. rajtkockát is.

A csapatfőnökök részéről egyhangú támogatás szükséges ahhoz, hogy megváltozzanak a jövő évi sportszabályok, de Mattia Binotto nemrég elárulta, hogy a Ferrari is egyetért azzal, hogy kísérleti jelleggel átírják a 2020-as nagydíjak lebonyolítási rendjét. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban azt mondta, a személyes véleménye szerint az időmérőt nem kell bántani.

A szingapúri időmérőn is az utolsó pillanatban alakult ki a sorrend Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Nagyon jól működik. Három részből áll, könnyű megérteni, nem bonyolult és katarzisba torkollik. A viszonylag passzív nézőknek is nagyjából magától értetődő. Az a gondunk, hogy az időmérő végén nyilvánvalóan a leggyorsabb autók rajtolnak az élről, és egy ilyen pályán, ahol egy bokszkiállás várható, a kiesésektől eltekintve ez nagyjából meghatározza azt is, hogy az autók hol érnek célba.”

Horner szerint elsősorban a stratégiák révén kellene kiszámíthatatlanságot generálni, a Német Nagydíjat emelte ki, ahol az időjárás miatt a kukába dobhatták az előzetes terveiket.

„A csapatok manapság annyira jók az adatelemzés terén, hogy a rajttól a célig képesek maximalizálni a teljesítményt. Úgy gondolom, ha egy versenybe több változót tudnánk hozni, azt mindenképpen támogatnám, de nem mesterségesen” – magyarázta a brit szakember. Horner korábbi pilótája, a Toro Rosso versenyzője, Pierre Gasly is „igen elégedett” a jelenlegi formátummal.

Kvjat nem akar eltérni az F1 történetétől Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

A francia versenyző mindössze azon változtatna, hogy a Q2-es gumiszabály miatt a középmezőny néha előnybe kerül, mert a 11. helytől kezdve szabadon választhatnak gumikat a pilóták, és ez néha hátrányt okoz a Q3-ba továbbjutók számára. „A legfőbb, hogy szorosabban versenyezhessünk egymással, és így jobb futamok legyenek. Azután viszont

Szorosabb versenyekben látja a megoldást Carlos Sainz is, Danyiil Kvjat pedig az Autosport kérdésére úgy vélte, egy ilyen szabály elmozdulás lenne a sportág történetétől. „Viszont, azt gondolom, ugyanaz lesz, mint a glóriával. Bevezetik, az emberek panaszkodni fognak, aztán majd megszokjuk” – tette hozzá az orosz versenyző.

A Red Bull pilótája, Max Verstappen „nonszensznek” nevezte az ötletet.

„Nem látom az értelmét. Mindenkinek sportszerű esélyt kellene adni, hogy az időmérőn a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és ennek megfelelő rajthelyet érdemeljen. Nem tetszik a fordított rajtrácsos versenyek ötlete sem. Szerintem ez az egész baromság.”