Hivatalos: Ocon váltja Hülkenberget a Renault-nál

Forma-1, Esteban Ocon, Renault, 2016
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Esteban Ocon of France and Renault Sport F1 in the Paddock during previews to the Formula One Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2016 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ahogyan arra számítani lehetett, a Mercedes jövő évi üléséről lemaradó Esteban Ocon 2020-ban a Renault-nál folytatja pályafutását, jelentette be a francia istálló a Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján. 

Miután a Mercedes bejelentette, hogy 2020-ban is a Lewis Hamilton-Valtteri Bottas párossal indul a Forma-1-ben, szinte borítékolható volt, hogy Esteban Ocon, az istálló harmadik számú pilótája a korábbi pletykáknak megfelelően a Renault gyári csapatánál folytatja. A 22 esztendős francia pilótának nem lesz ismeretlen az alakulat, ahol korábban tesztelt is.

Az F1-ben 2016-ban, az azóta megszűnt Manorral bemutatkozó, 2017-ben és 2018-ban a Force Indiánál versenyző pilóta kétéves szerződést írt alá a Renault-val,

ahol Daniel Ricciardo csapattársa lesz, az istállónál harmadik éve versenyző Nico Hülkenbergnek így új ülés után kell néznie, ha jövőre is maradni szeretne a száguldó cirkuszban.

Ocon korábban már vezetett a Renault-nak, igaz, csak teszten Forrás: Getty Images/2016 Getty Images/Mark Thompson

Ocon 2016 óta a Mercedes támogatottja, abban az évben azonban a Renault-nál is tesztelt, ugyanis előtte a Lotus versenyzői programjának volt a részese. Helyét a mezőnyben azután veszítette el, hogy Lance Stroll édesapja megvásárolta a Force Indiát (azóta Racing Point) és fiát ültette Sergio Pérez mellé. Ocon ezután a Mercedes tartalékja lett az idei évre,

Toto Wolff csapatfőnök azonban többször elmondta, mindenképpen versenyzői üléshez szeretné őt juttatni 2020-ra.

Egy ideig úgy tűnt, hogy a francia az erősen kezdő, de ismét visszaeső Valtteri Bottast válthatja jövőre, a finn pilótának azonban ismét bizalmat szavazott a címvédő.

A célja az lesz, hogy a természet adta tehetsége mellé a versenyzéstől távol töltött év alatt csak erősödő benne levő hajtóerőt és energiát is megmutassa. Most rajtunk múlik, hogy bevezessük őt a csapat fejlődésének következő fázisába” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója.

Ocon az idei évet a Mercedes tartalékjaként tölti Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Mindenek előtt nagyon büszkévé tesz, hogy a Renault versenyzője lehetek. Enstone-ban nőttem fel, kezdve a Lotusszal 2010-ben, majd a Renault-val – tekintett vissza Ocon a csapattal töltött előző időszakára. – Nagyon kötődöm ehhez a csapathoz és mindenkihez, aki itt dolgozik, ők voltak azok, akik a motorsport felső kategóriáinak ajtaját kinyitották előttem. Másodsorban annak is örülök, hogy egy nagy ambíciókkal rendelkező csapat megbízott bennem és lehetőséget adott, hogy újra megmutassam a képességeimet az F1-ben.”

Azt egyelőre nem közölték a felek, hogy Ocon marad-e a Mercedes kötelékében, Toto Wolff korábbi nyilatkozatai alapján várhatóan nem.

Arról sincs egyelőre hír, hogy az így ülés nélkül maradó Nico Hülkenberg mihez kezd jövőre, a

legnagyobb esélye vélhetően a Haasnál lehet arra, hogy az F1-ben maradjon,

az amerikai istálló csapatfőnöke korábban őt nevezte meg Ocon és Romain Grosjean mellett, mint Kevin Magnussen lehetséges jövő évi csapattársát. Ő maga azt állítja, jók a kilátásai a következő idényre.

Hülkenbergnek nem maradt hely a Renault-nál Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Szeretném megköszönni Nico masszív hozzájárulását az utóbbi három évben mutatott fejlődésünkhöz – mondott köszönetet a német pilótának Cyril Abiteboul. – Amikor csatlakozott hozzánk, kilencedikek voltunk a pontversenyben, tavaly felhozott minket a negyedik helyre és hetedik lett a pilóták pontversenyében. A szerződésének közelgő lejárta nehézzé tette ezt a döntést, mivel ő a fejlődésünk egyik alappillére volt.”

A 2010 óta az F1-ben versenyző Hülkenberg szerint nem kizárólag a teljesítménye miatt cserélik őt le.

„Sajnálatos, hogy a szezon végén véget ér a közös utunk a Renault-val – írta a közösségi oldalán. – Reméltük, hogy előreléphetünk ebben a szezonban, ez azonban sajnos eddig nem sikerült.

Ez van, bizonyára mindannyian szeretnénk, ha ez másképp lenne, de akárhogy is, továbbra is koncentrált leszek és megpróbálok minél több sikert elérni a csapatnak a hátralevő versenyeken. Ami a 2020-as szezont illeti, magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy sikerül megoldást találni [a Forma-1-ben maradásra], jelenleg azonban még nincs mit bejelenteni.”