Ennyit ér Räikkönen rutinja, őt sokszor nem kell távirányítani

Forma-1, Magyar Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 04: Kimi Raikkonen of Finland and Alfa Romeo Racing prepares to drive on the grid before the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 04, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Kimi Räikkönen nem véletlenül vezet 39 évesen is toronymagasan nála jóval fiatalabb csapattársa előtt, a 17 évnyi Forma-1-es tapasztalata aranyat ér az Alfa Romeónak, amelynek csapatmenedzsere elmondta: a 2007-es világbajnoknak sokszor semmit nem kell mondani ahhoz, hogy a megfelelő beállításokat eszközölje az autóban.

A Red Bull nemrég lefokozta Pierre Gaslyt, mert a teljesítménye mérföldekkel maradt el Max Verstappenétől. A csapattársak egymás elleni eredményeit vizsgálva azonban így sem a bikások párosa között volt a legnagyobb szakadék a megszerzett pontok arányát tekintve az első félévben, hanem Antonio Giovinazzi és Kimi Räikkönen között. A 2007-es világbajnok 31 pontot szerzett, míg az olasz mindössze egyet. Beat Zehnder, az Alfa Romeo csapatmenedzsere érdekes betekintést nyújtott abba, hogy a 39 éves finn veteránnak mennyit segít a mérhetetlen tapasztalata.

Räikkönen tényleg tudja, hogy mit csinál Forrás: Getty Images

Zehnder előrebocsátotta, hogy a szezon elején a csapat kissé cserbenhagyta Giovinazzit, akinek az autójával sokszor voltak műszaki gondok, ez pedig egy rutintalan versenyzőnél hatványozottan kihathat a teljesítményre. Azt ugyanakkor nem lehet elvitatni Räikkönentől, hogy tizenkét futamból nyolcszor szerzett pontot, miközben Giovinazzi csak egyszer, amikor tizedik lett Ausztriában.

A sokszor lustának és nemtörődömnek bélyegzett Räikkönennel igencsak könnyű dolga van az Alfának, a csapatmenedzser szerint sokszor ugyanis semmit sem kell mondaniuk pilótájuknak, mert ő már cselekszik is.

„Kimi mindent egyedül csinál, mindent megért. Amikor a mérnökök egymás között beszélik meg, hogy változtatni kell-e a motorüzemmódon,

Ez persze nem azt jelenti, hogy Räikkönen mindent magától csinál, a jelenlegi bonyolult autókkal ez lehetetlen lenne, csupán vannak alkalmak, amikor kevesebb információra és „távirányításra” van szüksége, mint a csapattársának.

Nem kell távirányítani Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Zehnder a legutóbbi versenyt, a Magyar Nagydíjat hozta fel példaként arra, hogy sokszor mennyit profitál a csapat Räikkönen rutinjából. A finn egy kiállással teljesítette a versenyt, a kerékcserére Lando Norris balul sikerült kiállására reagálva hívta be a csapat, hogy így megelőzhesse a McLaren versenyzőjét. Ekkor még 40 kör volt hátra, Zehnder elmondása szerint a csapat a kemény gumit rakta volna fel Räikkönennek, ő azonban közepeset szeretett volna. „Egyedül az ő döntése volt, hogy közepes gumit tegyünk fel, körülötte mindenki más a keményeket választotta.

– utalt Zehnder arra, hogy később a Mercedes versenyzője szintén közepes gumin utolérte a finnt. – A kemény abroncsokon megevett volna minket."

Norrist a csapat éberségének köszönhetően előzte meg a Hungaroringen Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Ellentmond a csapatmenedzsernek a Räikkönen és mérnöke közötti rádiózás a kiállás előtti körben. A mérnök megkérdezte, hogy állítsanak-e az első szárnyon, mire a finn pilóta azt felelte, „ezen a gumin rendben van, attól függ, hogy mit teszünk fel." A mérnök ezután közölte, hogy közepes keveréket, mire Räikkönen egy fokkal laposabb szárnyat kért. Persze nem tudjuk, hogy a verseny előtti csapatmegbeszélésen mi hangzott el, a rádióforgalmazásból mindenesetre nem úgy tűnik, hogy a 2007-es világbajnok döntött volna a második etapra felkerülő gumikeverékről.