Noha korábban azt hangoztatták, hogy szeretnének kitartani mellette az idei szezonban, a Red Bull Racing 12 futam után mégis leváltja az idei szezonra előléptetett Pierre Gaslyt, és az újonc Alex Albont ülteti a helyére.
Tizenkét futam. Ennyi ideje volt bizonyítani a 23 esztendős Pierre Gaslynak, hogy méltó a Red Bull Racing versenyzői ülésére, a csapat ugyanis a nyári szünet második hetében bejelentette: a Belga Nagydíjtól visszaminősíti őt a testvércsapat Toro Rossóhoz, míg az ott az idén bemutatkozó Alex Albont előlépteti Max Verstappen mellé.

Gaslynak egyáltalán nem indult jól a karrierje az anyaistállónál, az előszezoni tesztek alatt kétszer is összetörte az RB15-öst, Helmut Marko, a Red Bull Racing híresen szigorú tanácsadója már ekkor nyilvánosan megdorgálta, mondván a két hiba komolyan hátráltatta a csapat felkészülését. Gasly teljesítménye ezután sem javult, a szezon első futamától kezdve jócskán le volt maradva a Daniel Ricciardo távozásával a Red Bull egyértelmű vezérévé előlépő Max Verstappen mögött, és hiába volt néhány jobb versenye, ezek mind csak egyszeri fellángolásnak bizonyultak.
A kettejük teljesítménye közötti szakadékot a pontverseny állása szemlélteti a legjobban, Gasly 63 pontjával szemben Verstappen 181 egységet gyűjtött, valamint két győzelmet is szerzett, míg a franciának a negyedik hely a legjobb eredménye.
A legutóbbi versenyen, a Magyar Nagydíjon Gasly ismét katasztrofális versenyt futott, a rajtnál hátraesett, végül pedig szégyenszemre kört is kapott saját csapattársától. Christian Horner csapatfőnök verseny utáni nyilatkozatából már érződött, hogy fogytán a türelem, de még ekkor is az volt a csapat álláspontja, hogy legalább a szezon végéig szeretnék megtartani Gaslyt. Mint azt most megtudtuk, nem tartották. „Alexander Albont előléptettük, hogy Max oldalán vezessen, miközben Pierre visszatér a Red Bull testvércsapatához, a Toro Rossóba – áll a csapat közleményében. – A Red Bull abban a különleges helyzetben van, hogy négy tehetséges Forma-1-es pilótával is szerződésben áll, akiket rotálhat az anyacsapat és a Toro Rosso között. Előbbi arra fogja használni a következő kilenc versenyt, hogy értékelje Alex teljesítményét annak érdekében, hogy eldöntse, ki lesz Max csapattársa 2020-ban."
Albon tehát az év végéig kapta meg az ülést, kilenc futam alatt kell megmutatnia, hogy 2020-ra is megérdemli azt.

Nem ez az első eset (és vélhetően nem is az utolsó), hogy a Red Bull szezon közben fokoz le valakit és léptet elő egy másik versenyzőt ezzel egyidejűleg, ugyanígy kapott lehetőséget az anyacsapatban Max Verstappen, akit a 2016-os Spanyol Nagydíjra Danyiil Kvjattal cseréltek meg. Olyan azonban Robert Doornbos 2006-os mélyvízbe dobása óta nem történt, hogy valakit ilyen tapasztaltlanul, mindössze 12 Forma-1-es futammal a háta mögött ültessenek be egy Red Bullba, Albon ugyanis csak az idén mutatkozott be a száguldó cirkuszban, 16 pontot szerzett eddig, a legjobb eredménye a Német Nagydíjon elért hatodik hely. A 23 éves thai-brit pilóta 2012-ben került be a Red Bull programjába, később azonban ki is került onnan, mielőtt a tavalyi év végén, a Forma-2-ben szerzett összetett harmadik hely eredményeként ismét csatlakozott, hogy Brendon Hartley-t váltsa a Toro Rossóban az idei szezonra.
Már a második versenyén, Bahreinben pontot szerzett, Kínában a bokszutcából rajtolva lett tizedik, Hockenheimben pedig úgy autózott sokáig a top ötben, hogy életében először vezetett Forma-1-es autót esőben.
Noha csapattársa, a korábban szintén kegyvesztetté vált Kvjat dobogós lett Németországban, 27 pontja pedig 11-gyel több Albon termésénél, az energiaitalosok mégsem őt választották, miután egyszer már lehetőséget kapott a Red Bullban, de mégsem élt vele.