Tanácstalanul állnak a Mercedes-mérnökök a Ferrari motorja előtt

Forma-1, Brit Nagydíj, Leclerc, Ferrari
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 13:Charles Leclerc of Ferrari and France during final practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 13, 2019 in Northampton, England. (Photo by Peter J Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem igazán értik a rivális csapatok, köztük a Mercedes mérnökei, hogy a Ferrari miként tud akkora erőfölényre szert tenni a motorjával az időmérő edzéseken, valamint ezután miért nem kamatoztat ebből semmit a versenyen.

Miközben a Ferrarinál továbbra is azzal vannak elfoglalva, hogy valahogy csökkentsék a lemaradásukat a Mercedeshez képest, a riválisok érdekes jelenséget figyeltek meg a vörösöknél, ami Silverstone-ban, a Brit Nagydíjon vált igazán szembetűnővé. Míg a maranellóiak az időmérőn képesek voltak felvenni a versenyt az Ezüstnyilakkal – Charles Leclerc sokáig a pole pozíció legnagyobb esélyesének tűnt, majd a Q3-ban is csak 8 századdal maradt el Valtteri Bottastól – addig a futamon továbbra is tetemes a lemaradásuk. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a riválisok arra gyanakodnak, hogy a Ferrarinál a bokszban mesterkednek valamin, ami miatt egyetlen időmérős körre jóval több lóerő áll Leclerc és Sebastian Vettel rendelkezésére.

Rejtélyes módon a Ferrari motorja az időmérőn jóval erősebb, mint a versenyen bármikor Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Az, hogy a Ferrarik a leggyorsabbak az egyenesben, önmagában véve nem jelent újdonságot, ezt a fölényüket a versenyen a jelek szerint azonban semennyire sem tudják kamatoztatni. A GPS-adatok alapján egy időmérős körön továbbra is 3-8 tizedet nyernek az egyenesben a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest, a versenyen azonban eltűnik az előnyük, elég csak megnézni a Red Bullokkal vívott csatáikat a Brit Nagydíjon, Leclerc-nek például tíz körre volt szüksége, hogy levadássza Pierre Gaslyt, akit így sem egy egyenesben, hanem a 3-as kanyarban bemutatott bevetődéssel előzött meg.

Miközben az eddigi tíz futamból hat időmérőn valamelyik Ferrari érte el a legmagasabb sebességet, a versenyen ez az arány mindössze tízből kettő,

Franciaországban és Ausztriában is segítette azonban a szélárnyék a hátulról felzárkózni kénytelen Vettelt. Az AMuS, természetesen név nélkül, a Mercedes egyik mérnökét idézi, aki a csapat GPS-es mérései alapján egyértelmű tendenciát lát a Ferrarinál.

Hozzánk képest sokkal több erőt veszítenek vasárnapra." Ez a különbség Franciaországban és Ausztriában nem volt olyan szembetűnő, mint Silverstone-ban, az előbbi két versenyen ugyanis a meleg miatt a Mercedesnek is jelentősen vissza kellett fognia a tempót.

A Red Bullokkal vívott csatában nyoma sem volt az erőfölénynek, Verstappen Leclerc és Vettel mellett is simán el tudott menni a silverstone-i pálya leghosszabb egyenesében Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A nagy kérdés a riválisoknál tehát főként nem az, hogy hova lesz a Ferrari teljesítményfölénye vasárnapra, hanem sokkal inkább az, hogy az időmérőn hogyan tudnak ennyi extra energiát előcsalogatni a motorból azok után, hogy az FIA számos kiskaput bezárt már az extra olajtartállyal és az akkumulátorral való trükközés miatt, valamint miért nem tudják ezt a teljesítménytöbbletet legalább néhány egyenes erejéig felhasználni a versenyen. Ezen kívül egy másik tendencia is megfigyelhető volt az utóbbi futamokon:

a vörös autók már az időmérőn sem voltak akkora előnyben a riválisokhoz képest az egyenesben, mint a szezon korábbi szakaszában,

ez vélhetően annak tudható be, hogy a Scuderia saját bevallása szerint is kész beáldozni a végsebességből a leszorítóerő érdekében, a legutóbbi fejlesztések is vélhetően már ezt az utat képviselik.