NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 12, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hiába szerezték meg az első két helyet a második szabadedzésen, a Mercedesnél sem ment minden simán a Brit Nagydíj pénteki edzésnapján az új aszfalt és a szeles idő miatt.
A második szabadedzésre mondhatni helyreállt a világ rendje, vagy legalábbis az a sorrend, amire előzetesen számítani lehetett a Brit Nagydíj hétvégéje előtt, a Mercedesek átvették a vezetést és Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben az első két helyen zártak. A tréning után James Allison technikai igazgató megerősítette, hogy ezúttal nem számítanak hasonló gondokra, mint Ausztriában, az időmérőn azonban így is szoros lehet a küzdelem a Red Bullokkal és a Ferrarikkal, míg a verseny már egy teljesen más helyzet.
Galéria: A Brit Nagydíj pénteki napja - galéria
50/64
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 12, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Allison elsőként arról beszélt a Sky Sportsnak, hogy a szeles idő, valamint az újraaszfaltozott pálya Hamilton és Bottas gyakorlását is megnehezítette mind az autó vezetésével, mind a gumikkal kapcsolatban. „Nagyon trükkösek voltak a körülmények, a szél és az új aszfalt miatt instabil volt az autó hátulja.
A relatíve alacsony hőmérsékletek miatt nem igazán lehetett abban a zónában működtetni a gumikat, amelyben igazán jól érzik magukat, ettől pedig elég ideges volt az autó.
Az aszfalt magas bitumentartalma hajlamos azt eredményezni, hogy a gumik egy kicsit magasabb hőmérséklet mellett tapadnak a legjobban – mondta Allison, majd kifejtette, hogy nem lenne más a helyzet a Ferrari és a Red Bull által visszahozni kívánt 2018-as, vastagabb futófelületű gumikkal sem. – A futófelület vastagsága a hólyagosodással van összefüggésben. Tavaly nagyon nagy mértékű volt a hólyagosodás, ez a gumi viszont nem hólyagosodik, keményebben lehet nyomni vele minden csapatnak."
Galéria: A Brit Nagydíj pénteki napja - galéria
53/64
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 runs wide during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 12, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Az előző versenyen tapasztalható forróságban nem is a gumik, hanem az autó hűtése okozott fejtörést a Mercedesnek, mivel alulméretezték a W10-es hűtőit, ez pedig a folytatásban is hátráltathatja őket.
De nem Silverstone-ban, Allison ugyanis elmondta, hogy ahhoz 30 fok fölötti kánikula kell, hogy elkezdjenek aggódni a hűtés miatt.
Az erőviszonyokkal kapcsolatban a technikai igazgató nem akart jóslatokba bocsátkozni, szoros időmérőt vár, a versenyen pedig szerinte az lesz elöl, aki a leggyorsabban tud majd menni úgy, hogy nem nyírja ki az első tengelyen levő abroncsokat. „Egy körön eléggé szoros az eleje, valamint most még senki sem tekerte fel a motorját.
Úgy gondolom, hogy a Ferrarikra és a Red Bullokra is oda kell figyelnünk,
a hosszú etapokon viszont, ha vasárnap is az lesz a helyzet, ami ma, és a gumik ugyanígy fognak viselkedni, akkor az lesz a jobb, aki jobban életben tudja tartani az első gumikat. Mindenki szenvedett velük, az lesz a kérdés, hogy ki fogja a legjobban igénybe venni őket."
Lewis Hamilton is megerősítette, hogy nem ez volt a legkönnyebb pénteki napjuk, az ötszörös világbajnok ugyanakkor – kicsit talán túlzott óvatossággal – megjegyezte, hogy szerinte így is rendben lesznek.
Úgy tűnik, hogy versenyben leszünk, ugyanakkor az első nap után mindig kicsit nehéz megmondani ezt, mivel a Ferrarik általában kicsit lassabbak pénteken, majd szombatra begyorsulnak
– nyilatkozta Hamilton, aki szerintt Bottasnak nem volt olyan nehéz dolga, mint neki. – Küszködtem az autó hátuljával, párszor ki is csúsztam, Valtteri viszont úgy tűnt, jóval kényelmesebben érzi magát az autóban, úgyhogy ma ki fogjuk elemezni, hogy mi a gond és miként oldhatjuk meg holnapra.”
Ezt Bottas is megerősítette, ugyanakkor figyelmeztetett: nem dőlhetnek hátra, mert az fog dönteni, hogy ki tud a legtöbbet javulni az időmérőig.
„Az elejétől fogva jó napom volt, mind a saját teljesítményemet, mind az autó beállítását tekintve. Mindig jó érzés így kezdeni egy hétvégét. Az autó egyensúlya jónak tűnik, de még van tér a fejlődésre. Ennek ellenére úgy vélem, hogy holnap szoros lesz a helyzet, minden arról fog szólni, hogy ki találja a legtöbb teljesítményt ma este és holnap, az időmérő előtt.”