Társoldalunk:

Vettel: Ezzel az autóval két dobogós helyet kellett volna szerezni

2019.06.30. 19:10

A Ferrari tempóját látva még jobban bosszantotta Sebastian Vettelt az időmérős műszaki hiba. Mattia Binotto szerint a pályán elszenvedett vereség ellenére is jót húztak a stratégia terén.

A Red Bull Ringen megtett 71 kör alapján a Ferrari nem tudta győzelemre váltani a váratlan pole pozíciót, amit Charles Leclerc révén megszereztek a szombati időmérő edzésen, ráadásul Sebastian Vettel esetében egy szinte borítékolható dobogós eredményt is eldobtak egy elhibázott kerékcsere miatt.

Vettel a 9. helyről indult, miután a szombati Q3-ban műszaki hiba miatt nem tudott részt venni, de remekül rajtolt, és néhány kör után már Leclerc, valamint a két Mercedes mögött haladt, és kezdte ledolgozni az első kilométereken összeszedett hátrányt. Mindkét Ferrari a lágy gumikon indult, de a vártnál jóval tovább bírták az abroncsok, és Vettel egyszerre cserélt kereket Valtteri Bottasszal.

Vettel sem tudta feltartóztatni Verstappent - GalériaForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Ekkor úgy tűnt, nagyon jó helyzetben van, de ez egy szempillantás alatt megváltozott, mert a Ferrari szerelőinek rádióforgalmába hiba csúszott, így a szerelők felkészületlenül várták a német pilótát. Az elhúzódó kerékcsere miatt ismét visszaesett, és később a frissebb gumikat használó, de előtte a rajtnál lemaradó Verstappen is vissza tudta előzni.

Vettelt ismét a bokszba hívták, és felrakták az autójára a szombaton megmaradt lágy szettek egyikét, ezzel végül ledolgozta a hátrányát Lewis Hamilton mögött, és majdnem beérte a 3. helyezett Bottast is.A ’szinte’ talán jó szó a mai napra. A tegnap sokat ártott nekünk, tekintve a mai tempónkat – mondta a Sky Sports műsorában. – Viszont lehetett volna jobb versenyünk. Csapatként dolgozhattunk volna hatékonyabban, ahogy a védekezést is megoldhattuk volna jobban, de nem sikerült. Ugyanakkor jól szórakoztam, a futam elején és végén is voltak kerék-kerék elleni csatáim.”

A szombati technikai probléma nagyban meghatározta Vettel versenyétForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Amiatt nem vagyok teljesen elégedett, hogy a csapat megérdemelte volna, hogy ezzel az autóval is dobogóra kerüljünk. Vegyesek az érzéseim. Szerintem tudjuk, mire van szükségünk, ez a pálya kedvezőbb volt számunkra, mint a legtöbb, de tovább kell dolgoznunk, és bízom benne, hogy valamikor meglesz az autónk a győzelemhez."

Leclerc természetesen elsősorban a Verstappen elleni csata részleteivel foglalkozott,

de megjegyezte, hogy a Red Bull sokkal tovább életben tudta tartani a kemény keverékű gumikat, és úgy vélte, a Ferrarinak rá kell jönnie, hogy nekik ez miért nem sikerült. Noha az élmezőnyből a két Mercedes és Verstappen közepes keverékű gumikon indult, a Ferrarik pedig lágyakon, Mattia Binotto csapatfőnök szerint a stratégiájuk nem volt elhibázott.

Binotto kitartott amellett, hogy jó döntés volt a lágy gumin rajtolniForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

„A lágy gumikon szerintem jó volt a tempónk, ez volt a helyes választás – mondta a Sky Sportsnak. – A két Mercedesszel szemben előnybe kerültünk, és kényelmesen vezettünk. A Mercedesek előtt biztonságban voltunk, de aztán Verstappen is kemény gumikra váltott, kétségtelenül jobb teljesítményt nyújtott, de szerintem alapvetően jó csata volt, nem hibáztunk a stratégiával.”

Binotto arra is utalt, hogy Vettel esetében a második kerékcsere nem taktikai húzás, hanem szükségszerűség volt. 

„Amikor megelőzte Sebastiant, már láttuk, hogy Verstappen nagyon gyors, de akkoriban még nem volt világos, hogy mekkora tempóra lehet képes. Charles menedzselte a gumikat, Sebastian autóján nagyon erős volt a kopás – tette hozzá. – Úgy gondoljuk, javul az autónk, Charles is fejlődik, egyre otthonosabb az autóban és a beállításokkal, de a következő versenyek ismét másak lehetnek.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK