Kijelenthető, hogy Max Verstappen és a Red Bull jobb eredményt ért el az Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, mint amire előzetesen számított. A holland pilóta már a Francia Nagydíj után igyekezett lehűteni a kedélyeket, mondván az egy dolog, hogy tavaly nyerni tudott a Red Bull Ringen, az idén azonban nem csak a motor, hanem a kasztni terén sem képesek felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel. Ennek ellenére az ötszörös futamgyőztes a második helyről rajtolhat (a harmadik időt autózta, de Hamiltont megbüntették Kimi Räikkönen feltartásáért), ami egy kicsit még őt is meglepte.
A szabadedzések alatt nem sok jel utalt arra, hogy a több ezer holland drukker előtt versenyző pilóta beleszólhat az első helyek sorsába, az időmérőn, részben a Mercedesek visszaesésével azonban végig harcban volt az Eszüstnyilakkal, az egyiküknél pedig végül jobb kört is ment. „A teljesítményünk összességében véve az egész hétvégén sokkal jobb volt [mint korábban].
Mielőtt megérkeztünk ide, annyira nem vártam az időmérőt, mert tudtam, hogy nehéz lesz,
az új fejlesztésekkel azonban szerintem javítottunk egy kicsit a teljesítményen" – nyilatkozta az időmérő utáni sajtótájékoztatón.
Verstappen elmondása szerint az egyenesekben továbbra is le vannak maradva,
az erre a futamra elhozott új első szárny azonban javított a tapadáson a kanyarokban, nagyrészt ennek köszönhetik a vártnál jobb eredményt.
„Boldog voltam az autó viselkedésével, a kanyarokban is nagyon versenyképesnek tűntünk. Az egyenesekben a Ferarihoz, és még a Mercedeshez képest is hiányzik a teljesítmény. Nem ez a legjobb pályánk, de így is jó eredményt értünk el rajta.
A fejlesztésektől egyszerűen jobb lett a tapadás.
Korábban sem voltak nagy problémáim az alul- vagy túlkormányzottsággal, egyszerűen csak nem volt elég az általános tapadás. Úgy látom, hogy ebben előreléptünk, ami nagyon pozitív."
Azok után, hogy az Osztrák Nagydíj előtt már az esetleges menesztéséről beszéltek, Pierre Gaslynak égető szüksége lett volna a jó eredményre az időmérőn, ő azonban hiába tapadt Verstappenre, a sorsdöntő körében hibázott.
„Összeségében sok volt a pozitívum, azonban csalódástkeltő, hogy nem tudtam összerakni a dolgokat, amikor igazán számított.
Jó tempóra voltam képes a hétvége során, az utolsó körömben, amikor számítottam, azonban nem. Egyszerűen csak dühös vagyok magamra.
A Q3-ban az első köröm nem volt ideális, a másodikban pedig elveszítettem az autó hátulját az egyes kanyar bejáratánál, átugrattam a kerékvetőn, és négy tizedet buktam a hármas kanyarig. A köröm többi része jó volt, ez a hiba azonban az ötödik helyembe került.”