Társoldalunk:
Hírlevél

A Renault nem ragaszkodik mindenáron Hülkenberghez

2019.06.22. 10:13

A csapat hálás a német pilóta hozzájárulásáért az érzékelhető fejlődéshez, de nem garantálják, hogy jövőre is őt ültetik be az egyik autójukba, és tőle sem várják el, hogy ne szimatoljon másfelé.

Nico Hülkenberg a 2017-es szezontól a Renault versenyzője, stabil teljesítményével nagy mértékben hozzájárult a csapat fokozatos javulásához a mezőny rangsorában. Míg 2016-ban az istálló csak 9. lett a konstruktőri bajnokságban, a következő két évben a 6., illetve a 4. helyre lépett, és nem rajta múlik, hogy az idei szezont kicsit gyengébben kezdték.

Most már Daniel Ricciardo a csapattársa, aki vetélytársa lehet a házon belüli hierarchiában, és aki 2020-ban még biztos marad itt. Hülkenberg jövője azonban még nyitott, és a Renault-t menedzselő Cyril Abiteboul sejtelmesen arról beszélt a Francia Nagydíj pénteki hivatalos sajtótájékoztatóján, nem szabad készpénznek venni, hogy nem lesz váltás.

Hülkenberg a Renault-banForrás: AFP/Christophe Simon

"Nico alapszerződése lejár az év végén. Tartalmaz néhány opciót, ami életbe léphet, de ezeket nem fedem fel. Lehet, hogy közös úton folytatjuk Nicóval" – nyilatkozta.

Méltatta a versenyző jó eredményeit és a szerepét a fejlődésben, de ez nem jelenti automatikusan, hogy új szerződést kap, ahogy azt sem, hogy ő sem tervez váltani.

Ezekért hálásnak kell lennünk, de más lehetőségeket is meg kell néznünk, ahogy mindenki teszi. "Biztos Nico is így tesz. Ezzel a monológgal fejtem ki, hogy neki és nekünk is szabadok a lehetőségeink, de vannak olyan feltételek, melyek által valószínűleg együtt dolgozhatunk tovább – mondta Abiteboul. – Valószínűleg a nyári szünet után lesz megfelelő leülni és egyeztetni, a tények és vágyak ismeretében."

Nico HülkenbergForrás: NurPhoto/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Hogy a csapat kit ültethet a helyére? Elsősorban a Mercedes tesztpilótája, Esteban Ocon jöhet számításba, aki idén a kispadra kényszerült, pedig tavaly sokáig úgy tűnt, Ricciardo helyett ő érkezik a Renault-hoz. Francia származása kifejezetten előnyös lenne a márka miatt.

A 31 éves Hülkenbergnek továbbra sincs dobogós eredménye a Forma-1-ben, a rajtok számát tekintve ő a csúcstartó ebben a nem túl hízelgő statisztikában. Korából fakadóan már közelebb járhat F1-es karrierje végéhez, mint elejéhez, és nem sok lövése maradt olyan helyre kerülni, ahol esetleg győzelmekért harcolhat. Elméletileg a Red Bullnál lehet üresedés ilyen téren, ahol Pierre Gasly egyelőre nagyon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem tudja megszorongatni Max Verstappent, ami Ricciardónak azért többször sikerült.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK