Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta egyelőre búcsút mond a WEC mezőnyének, és jövőre Le Mans-ban sem indul, de kijelentette, csak szünetet tart, és nem fordít hátat a maratoni viadalnak.

Az elmúlt másfél év során Fernando Alonso és a Toyota mindent megnyert a sportautó-világbajnokság (FIA WEC) rendhagyó szuperszezonjában. A korábbi kétszeres F1-es világbajnok kétszer nyert Spában, egyszer Sebringben, kétszer Le Mans-ban, és végül a WEC világbajnoki címét is bezsebelte a 8-as számú autóval, Sébastien Buemi és Nakadzsima Kazuki váltótársaként.

Alonso közben az Indy 500-on nem tudott elindulni, mert a McLaren nem adott elég gyors autót neki, ezért továbbra is Graham Hill az egyetlen, aki az autósportok nem hivatalos tripla koronáját magáénak tudhatta a Monacói Nagydíj, Le Mans és az Indy 500 megnyerésével. A spanyol pilóta úgy döntött, egyelőre nem küzd meg egy harmadik Le Mans-i győzelemért.

Alonso az LMP1-es Toyotával nem versenyez többet Forrás: TOYOTA GAZOO Racing/TOYOTA GAZOO Racing/Toyota Gazoo Racing

„A WEC program jövőre nem nekem való, mert nehezen köteleződnék el 2020 júniusáig – jelentette ki. – Egy kissé nyitottabb szeretnék lenni a jövő évi lehetőségeimmel kapcsolatban” – tette hozzá a spanyol pilóta, aki egyelőre nem közölte, hogy mihez kezd most, de várhatóan jövőre visszatér az Indy 500-ra, és foglalkoztatta a 2020-as Dakar-rali is, szintén a Toyota színeiben.

A spanyol AS című sportnapilapnak Alonso méltatta a 2021-től megjelenő „hypercar” szabályokat, amelyek leváltják a jelenlegi LMP1-es szabályrendszert, és a Toyota mellett már az Aston Martint is elcsábították a Red Bull által tervezett Valkyrie AMR Pro változatával, valamint a McLaren érdeklődését is felkeltették.

A tavaly bemutatott GR Supersport koncepcióautó lesz a Toyota hypercar alapja Forrás: TOYOTA GAZOO Racing/TOYOTA GAZOO Racing/Toyota Gazoo Racing

„Remélhetőleg a következő néhány hét során más cégek is bejelentik ugyanezt – mondta Alonso. – Már korábban is elmondtam, hogy a WEC-ből való távozásom nem végleges, és vissza fogok térni. Azt viszont nem tudom, hogy ez kettő, három vagy öt év múlva lesz esedékes” – nyilatkozta a 38 esztendős pilóta.

Alonsónak egyelőre szerződése van a McLarennel, de korántsem biztos, hogy az Indy 500 projekt kapcsán vagy más minőségében a wokingi vállalattal marad.

„A lehető legjobb versenyzői felállást állítanánk össze – felelte Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője arra a kérdésre, hogy akár Alonso is képbe kerülhet-e egy esetleges Le Mans-i McLaren-csapatnál. – Amennyiben ebbe a Forma-1-es pilótáink is benne foglaltatnának, az nagyszerű lenne” – tette hozzá.