Mario Isola kijelentette, szerinte nem jelentene megoldást a gumikkal küszködő csapatoknak, ha hirtelen elővennék a 2018-as abroncsokat. Nem kaptak még hivatalos megkeresést.
A Kanadai Nagydíj óta magasabb szintre lépett a csapatok zúgolódása a Pirelli idei abroncsai kapcsán. A gumigyártót lényegében azóta támadják, hogy kizárólagos szállítóként visszatértek a sportágba, de a Red Bull és a Ferrari az idén őket teszi felelőssé a Mercedes fölénye miatt, arra célozgatva, hogy az Ezüstnyílhoz passzoló gumispecifikációt fejlesztettek ki.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt az életszerűtlen felvetést is bedobta, hogy a gyártó hozza vissza a tavalyi gumikat, ezt azonban a szabályok csak kivételes esetben engednék meg, és Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője is kételkedett abban, hogy ez a megoldás működne, mert tavaly óta az autóépítés szabályai is alaposan megváltoztak.

Isola a Red Bullhoz köthető Speed Weeknek azt mondta, az aktuális problémákat nem lehetett előre látni, mert a téli tesztelés félrevezette a csapatokat. „A téli tesztek olyan alacsony hőmérsékletek mellett zajlanak, amilyenekre az egész évben nincs máshol példa – szögezte le. – Akkoriban még mindenki azt gondolta, hogy ezt majd megoldják valahogy, de nem ez lett a helyzet.”
A csapatok elsődleges problémája, hogy nem találják el a gumik megfelelő üzemeltetési tartományát, tehát túl hidegek maradnak az abroncsok vagy túlhevítik őket, és néhány fokos hőmérséklet-ingadozás is teljesen felboríthatja az autójuk egyensúlyát, így teljesítményét is. Isola szerint azonban most is csak a szokásos „tanulási görbét” kell végigjárni, ahogy mindig is.

„Az összes csapat próbálja megérteni, hogyan lehet a legjobban használni a gumikat – mondta. – Van, akinek ez jobban megy, ők erre korábban rájönnek, másoknak időre van szükségük” – szögezte le, és elárulta, ők már akkor elégedettek, ha a termékük biztonságos, megbízható, nem hólyagosodik, és nem hajlamos a túlmelegedésre.
Az olasz szakember hozzátette, senkitől sem kaptak még hivatalos megkeresést a gumik megváltoztatására, és alapvetően azt gondolja, hogy a csapatoknak van teendőjük. „Nem a mi hatáskörünk, hogy alakítsanak az autójukon. A csapatok azt csinálnak, amit jónak látnak” – tette hozzá.