Vágólapra másolva!
A Scuderia csapatfőnöke, Mattia Binotto elárulta, már a 2021-es szezonra készülve teljesen átalakította a Ferrari versenyistállójának szervezeti struktúráját.

Nem a várakozásoknak megfelelően alakul Mattia Binotto csapatfőnöki bemutatkozása a Ferrarinál. A svájci szakembert a gyártó felsővezetése az év elején léptette elő Maurizio Arrivabene helyére, azonban a csapat az ígéretes teszteredmények után nem tud lépést tartani a Mercedes tempójával, és a korábban jellemző operatív hibák is megmaradtak.

Binotto a La Gazzetta dello Sport hasábjain elárulta, január óta átalakította a Ferrari szervezeti felépítését, és az általa „klasszikusnak” nevezett horizontális struktúra helyett ismét középvezetőket nevezett ki. A csapatfőnök ezzel szembement a néhai elnök, Sergio Marchionne lépésével, aki James Allison 2016-os távozása után pont a kulcsemberek szerepét csökkentette.

Binotto és Mekies Forrás: Scuderia Ferrari

„Megállapítottuk, hogy 4-5 kulcsember a hivatkozási alap a különböző területeken. Én az információk szűrése és a jövőt érintő elgondolások terén leszek hasznos. 2021 már itt van a határban az új szabályokkal, az autók radikálisan megváltozhatnak, jöhet a költségplafon, és ez arra kényszerít minket, hogy átgondoljunk bizonyos gyártási folyamatokat.

A csapatfőnök nem nevezett meg szakembereket, akiket érint az átszervezés, és nem fejtette ki azt sem, hogy Simone Resta visszatér-e Maranellóba az Alfa Romeót működtető Saubertől.

Az Autosport szerint a sportigazgató, Laurent Mekies felügyeli a pályán zajló munkát, Enrico Cardile a karosszériafejlesztést, David Sanchez az aerodinamikát és Enrico Gualtieri a motorfejlesztést. Helmut Marko nemrég megerősítette, hogy a Ferrari elcsábított tőlük egy szimulációért felelős szakembert is.

A Ferrarinál még bíznak abban, hogy felzárkózhatnak az idén Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Ferrari lényegében az új turbókorszak első éve, a 2014-es szezon csúfos kudarca óta építkező fázisban van, 2015-től többször is átszervezték az istállót, és sokan Binotto érkezésével pont arra számítottak, hogy a nyugodt racionalitás jellemzi majd a csapatot, de ez egyelőre nem látszik. A svájci szakember úgy vélte, az 1996-97-es szezonra emlékeztet a jelenlegi helyzetük, és a Ferrari

Binotto az idei sikertelenség ellenére leszögezte, hogy nem lesz „Ferrari B”, csupán „fejlesztések sorával javítjuk a gumikezelést a következő versenyek során. Vannak ötleteink, és sietnünk kell, de szükség lesz néhány hétre” – erősítette meg a futamelőzetesben elhangzottakat.