Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója jelentős fejlesztéseket ígért be az F1-es istálló hazai futamára, Daniel Ricciardo pedig hiszi, hogy nem csak hangzatos szavak ezek, hanem valódi tartalom is van mögöttük. Nico Hülkenberg óvatos, ő csak a stoppernak hisz.

A Renault jelentős fejlesztéseket ígért be a június végi Francia Nagydíjra, ezt azonban sokan szkeptikusan fogadhatták azok után, hogy a franciák a téli szünet alatt is hangzatos nyilatkozatokat tettek, mégis nagyon rosszul kezdték a szezont, a Monacói Nagydíj előtt pedig kiderült, hogy a megbízhatósági problémák jelentős részét a dugattyúhajtókarral fellépő gondok okozták, emiatt jelentősen vissza kellett fogni a teljesítményt. A Francia Nagydíjtól azonban minden más lesz, ígérte meg Cyril Abiteboul, a sportprogram igazgatója, Daniel Ricciardo pedig hisz neki.

Egyelőre elmaradtak a szezon előtti várakozásoktól Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

A csapat a barcelonai versenyhétvégére új motort vezetett be, hogy orvosolja a hajtókarral fellépő problémákat, elmondásuk szerint a Monacói Nagydíjtól pedig már teljes teljesítményen használhatták az erőforrást. Abiteboul későbbi nyilatkozata ennek ellentmondott, szerinte erre csak a Francia Nagydíjtól lesznek képesek erre, ahová jelentős fejlesztésekkel készülnek,

céljuk pedig, hogy a középmezőnytől elszakadva egyértelműsítsék helyüket a három topcsapat mögött.

„Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy Paul Ricardra minden problémát és késlekedést megoldjunk, amely a szezon eleje óta hátráltat minket.

Lesznek elég jelentős aerodinamikai, valamint más, teljesítményt érintő fejlesztéseink is, amelyek nem készültek el időben a szervezetünk más részein fellépő késlekedések miatt. Ez a kollektív válaszunk az elfogadhatatlan helyzetre."

Nem fejlesztettek elég hatékonyan és gyorsan Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Abiteboul korábban elárulta, hogy a tél folyamán a teljesítményt a megbízhatóság elé helyezték, ezért fordulhatott elő a komoly megbízhatósági probléma, most pedig kifejtette, hogy a fejlesztési ütemtervüket sem sikerült tartani. „Mondhatjuk, hogy le vagyunk maradva, egész télen le voltunk főként az időzítéssel. Különböző okok miatt a felzárkózással kellett törődnünk, nem tartottuk rendesen a határidőket, nem voltunk elég hatékonyak az aerodinamikai részlegtől a tervezési irodán át a gyártásig vezető folyamatban.

Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg természetesen aligha boldog a jelenlegi helyzettől, az ausztrál azonban mintha kicsit megértőbb lenne.

Szerinte egyáltalán nem csak hangzatos nyilatkozatokról van szó, Abiteboul szavai igenis megalapozottak arról, hogy a középmezőny elejére ugorhatnak a Francia Nagydíjra készülő fejlesztésekkel.

„Emögött van tartalom, adatok támasztják alá ezeket az állításokat, bizonyos aspektusokból ez is lesz a helyzet – nyilatkozta Ricciardo az Autosportnak. – Ugyanakkor semmit sem szeretnénk elkiabálni, mint tettük azt a kínai időmérőn szerzett hetedik és nyolcadik hely megszerzésekor.”

Ricciardo hisz benne, hogy valóban javulhatnak Forrás: AFP/Boris Horvat

„Azóta nem volt valami könnyű a helyzet, a valóság azonban az, hogy az idei szezonban szorosabb a csata a középmezőnyben, mint tavaly. Sok csapat előrelépett, remélhetőleg eléjük tudunk kerülni ahelyett, hogy velük párhuzamosan haladunk.

Nico Hülkenberg már nem volt ennyire jó hangulatban, és inkább a "hiszem, ha látom" elvet vallotta. „A francia verseny mindjárt itt lesz. Keményen dolgozunk, a következő versenyeken rendszeresek lesznek a fejlesztések. Ha [Abiteboul] pozitív, az biztató, de [a fejlődést] a köridőtáblázaton szeretném látni. Először lássuk meg, hogy leszünk Paul Ricardban."