Társoldalunk:
Hírlevél

A Red Bull nem húzza ki rajtbüntetések nélkül a szezont

2019.05.31. 14:59

A Honda szerint az erőforrásuk már kibír 7 versenyhétvégét, amivel elméletileg elkerülhető lenne a rajtbüntetés, de a fejlesztéseik ütemezése még mindig nem elég precíz.

Sokan aggodalommal fogadták, hogy a Red Bull az idén Honda-motorokra váltott, hiszen a japán gyártó a 2015-ös visszatérés óta nem tudott versenyképes erőforrásokat építeni, de Max Verstappen révén a Red Bull-Honda már az idénynyitón dobogóra jutott, és alapvetően azóta is várakozásokon felül teljesít.

A helyzetet viszont árnyalja, hogy már három versenyhétvége után, Azerbajdzsánban beszerelték a két Red Bullba és a két Toro Rossóba az idei 2-es specifikációjú motorváltozatot, ami azt jelenti, hogy csak akkor tudnák befejezni a szezont büntetések nélkül, ha a másik két erőforrás futásteljesítményét megnyújtanák. Ez az F1-ben irreális elvárás lenne.

Monzában várható áttörés?Forrás: Mark Thompson/Getty Images

A Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu az Autosportnak elárulta, „reméli”, hogy a most használatban lévő erőforrás már kibírja a szükséges 7 versenyhétvégét, azonban elismerte, „sajnos valószínűleg nem” tudnak eljutni újabb motorcsere nélkül a nyári szünetig, így az idén legalább egy plusz erőforrásra szükségük lesz, és

az is kérdéses, hogy a nyáron milyen verziójú lesz az új erőforrás, mert egyelőre nem biztos, hogy a hármas specifikációt be lehet majd vetni, amikor esedékes lesz a csere.  

Ez Tanabe szerint elsősorban attól függ, hogy ismét előre kell-e hozni a motorcsere időpontját például egy baleset vagy váratlan meghibásodás esetén. Példaként azt említette, hogy jelenleg 2-es specifikációra tudnának váltani, de Kínában ez még nem állt rendelkezésre, ezért a Toro Rossónál az 1-es változatot kellett használniuk.

Lewis Hamilton üldözése közben megengedték Max Verstappennek, hogy feltekerje a motorjátForrás: AFP/Boris Horvat

A japán szakember azt is elmondta, hogy a különböző üzemmódok is befolyásolják a csere várható időpontját, ezért próbálják kiegyensúlyozni a nagyteljesítményű üzemmódok és a kevésbé megterhelő üzemmódok használatát. „Azt próbáljuk elérni, hogy a futásteljesítmény 5-6000 kilométer között legyen. Ez nem egyszerű, igencsak bonyolult” – ismerte el.

A Red Bull közben már nyíltan egy rajtbüntetéssel járó monzai fejlesztési lépcsőről beszél. 

„Alábecsültük az előrelépést, amit a Mercedes és a Ferrari tett a tél folyamán, de a szezon hosszú még, és mi is fejlődünk – ismerte el Helmut Marko a Motorsport-magazin.com-nak. – Ez a Monzában bemutatkozó negyedik erőforrással jön majd. A Hondától kapott számok alapján úgy tűnik, nagy lökést hoz majd.” 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK