Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari és a Mercedes is beszáll az F1-es Netflix-sorozatba

2019.05.30. 11:36

Sajtóértesülés szerint az F1 két élcsapata is beadta a derekát, és a Drive to survive című Netflix-sorozat 2. évadában már a Ferrari és a Mercedes is részt vesz.

Telitalálatnak bizonyult a Liberty Media együttműködése a Netflix nevű amerikai streaming szolgáltatóval, ami nem sokkal az idei F1-es szezon rajtja előtt tette elérhetővé a saját gyártású, Drive to survive című dokumentumfilm-sorozatát. Az alkotás producere a Senna-filmet is jegyző Asif Kapadia, aki a legendás pilótáról szóló műve után egy kortárs témával is nagy hullámokat vetett.

Az F1-ben lényegében mindenki a sorozatról beszélt az idénynyitó hétvégén, és a Drive to survive azóta is rendszeresen szóba kerül az F1-es közbeszédben, annak ellenére is, hogy a Ferrari és a Mercedes tavaly nem vett részt a forgatásban. A Mercedes a világbajnoki küzdelemmel indokolta ezt, a Ferrari viszont nem kommentálta a döntését.

Maranellóban az idei szezontól új csapatfőnök áll az istálló élén, Mattia Binotto is kijelentette, hogy nem látta az első évadot, de a Spanyol Nagydíjon „bizonyosan érdekes műsornak” nevezte a sorozatot, és elismerte, hogy foglalkoznak az idei szereplés gondolatával, de további részleteket nem fűzött a mondandójához.

A Monacói Nagydíj során elterjedt, hogy a Ferrari és a Mercedes is beszáll a sorozatba,  

erről a Radio Monte Carlo és Olav Mol, a holland Ziggo Sport munkatársa is beszámolt, utóbbi hozzátette, hogy a megállapodást pont a Monacói Nagydíj hétvégéjén érték el a felek. Az első évad során a csapatok általában egy adott téma kapcsán egy-egy epizódban kaptak nagyobb szerepet, majd a végén a különböző szálak összefutottak.

A Netflix-sorozat a Liberty Media részéről az első igazán ügyes lépés az F1 népszerűsítése érdekében, mivel a szolgáltatás előfizetői révén olyan közönséget is el tudtak érni, amelynek tagjai nem feltétlenül érdeklődtek korábban a versenyek iránt. Az idei Monacói Nagydíjat az ESPN-en 908 ezren nézték, ez 12%-kal több, mint a tavalyi nézettség az USA-ban.

A „Netflix-hatás” a csapatok angol Wikipédia-szócikkeinek megtekintési adataival is illusztrálható.  

A márciusi megjelenés idején minden istálló szócikkje kiugróan magas látogatottságot regisztrált, jóval nagyobb érdeklődést, mint a korábbi években bármilyen esemény. Ez a Ferrari és a Mercedes esetében is javulást mutatott, de nem olyan mértékben, mint azok a kisebb csapatoknál, amelyekre a sorozat és a nagyobb istállók hiányzása miatt fordult a szokásosnál nagyobb figyelem.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK