Vágólapra másolva!
Két pálya új lesz jövőre a versenynaptárban, három ideinek viszont igencsak kétséges a sorsa. A Német Nagydíjnak szponzor kell, Mexikóban pedig úgy néz ki, nincs pénz a szerződéshosszabbításra.

Ahogyan haladunk előre a szezonban és közeledünk a következőhöz, egyre több kérdőjel egyenesedik ki a 2020-as versenynaptárban. A meglévő helyszínek közül ötnek bizonytalan a maradása, de Silverstone és Monza szerződéshosszabbítására jók a kilátások, Barcelona, Hockenheim és Mexikóváros alatt viszont rezeg a léc. Ami közös bennük, hogy nem kapnak állami támogatást.

A mexikói verseny az egyik legnépszerűbb a naptárban, rendszerint tömöttek a lelátók Forrás: Picture-Alliance/AFP

Sajtóhírek alapján a visszatérő Holland Nagydíj a spanyol futam helyét foglalja el a következő idénytől, de a barcelonai pálya vezetője optimista, hogy sikerül megegyezniük a Libertyvel.

Mexikóban ugyanakkor borús a helyzet: az ESPN Mexico úgy értesült, az ottani szervezőknek ez nem jött össze, az idén lesz utoljára verseny a Hermanos Rodríguez versenypályán.

A rendezéshez 800 millió peso (12 milliárd forint) kellene, de az ország nemrég megválasztott elnöke nem kíván ennyit beáldozni a költségvetésből annak ellenére sem, hogy a kimutatások szerint ennek nagyjából a kétszeresét hozza vissza a verseny a városnak. Ez az állomás kiemelkedő népszerűségnek örvend a 2015-ös visszatérése óta, a szurkolók kiváló hangulatot teremtenek, többször megválasztották a legjobb versenynek.

A Német Nagydíj jövője és az F1-gyel kialakult se veled, se nélküled kapcsolatának folytatása attól függ, találnak-e főszponzort a versenynek,

amely az elmúlt években többször kimaradt a világbajnokságból, mert Hockenheimnek nincs pénze minden évben fogadni a mezőnyt. Erre idén is csak azért van kerete, mert a Liberty közbenjárására a Mercedes elvállalta a szponzorációt.

A Német Nagydíj jövője sem biztosított Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Létezik egy opció a 2020-as hosszabbításra, de az érvényesítése nem rajtunk múlik. Jelenleg nem tudjuk, hogy érvényesíteni fogják-e" – mondta Jorn Teske, a pálya marketingigazgatója a Racefansnek. – Alapesetben azt mondanám, ugyanaz a helyzet, mint tavaly volt, de ez nincs így. Ami hasonló, hogy a barcelonai futam idején még mindig nem tudjuk, lesz-e jövőre versenyünk vagy sem."

Teske megemlítette, hogy öt másik pályának is lejár a szerződése és

szerinte „legalább egy tradicionális pálya" kiesik a körforgásból.

A Német Nagydíj megtartásáról a Liberty mondja ki a végső szót, de Teske szerint ehhez mindenképp szükséges egy főszponzor. Jövőre Hollandia mellett Vietnam is új házigazda lesz az idei szezonhoz képest.