Alonso: A WEC vb-cím nem ér annyit, mint az F1-es győzelmek

WEC, Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Kamui Kobajasi, José María López, Mike Conway, Toyota Gazoo Racing, Spa 6 órás verseny
The team celebrate the World Championship TOYOTA GAZOO Racing. World Endurance Championship. 6 Hours of Spa 1st to 4th May 2019 Spa Francorchamps Circuit, Spa, Belgium
Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta a WEC világbajnoki cím küszöbén áll, de hiába mondta, hogy egy újabb Le Mans helyett inkább újra világbajnok lenne, szerinte az nem fog annyit érni, mint az F1-es sikerei.

A hóeséssel nehezített spái WEC forduló után újabb világbajnoki cím küszöbén áll Fernando Alonso, aki gokartos sikere és két F1-es világbajnoki elsősége után sportautóval is megnyerheti az összetettet. Alonso és váltótársai, Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi 31 pontos előnyt építettek ki a másik Toyotát vezető trió előtt, míg Le Mans-ban a győzelem és a pole pozíció összesen 39 pontot ér.

A japán versenyautó technikai fölényét elnézve, ha Alonsóék célba érnek Le Mans-ban, szinte biztosan megnyerik az összetettet (ez persze a 24 órás versenyen nem borítékolható), ami az Indianapolis 500 megnyerésén kívül Alonso legnagyobb célja, de kijelentette, ha sikerül is újabb világbajnoki címet szereznie, az nem lesz akkora érték a számára, mint az F1-es sikerei.

A gyártói világbajnokságot már megnyerték, de az egyéni küzdelem még nem dőlt el Forrás: TOYOTA GAZOO Racing

„Szerintem a Forma-1 a legmagasabb kategória a motorsportokban, én így látom – idézte Alonsót a Crash.net. – Az is fontos, hogy az ember hogyan értékeli a bajnokságokat nehézség szerint. Az idén lehengerlő autónk van. Biztos vagyok abban, hogy [Lewis] Hamilton sem tartja ugyanolyannak a 2008-as világbajnoki címét és az utolsó négy győzelmét. Szerintem ezek különbözők.”

Alonso elismerte, hogy a márkatársaik spái gondjai miatt kedvező helyzetbe kerültek, de szerinte korábban ők is pechesek voltak.

Kiemelte, ha Silverstone-ban nem zárják ki mindkét Toyotát, és Sanghajban nem a márkatársaik nyernek a kedvezőbb stratégia miatt, akkor „sokkal több pontot érdemelnének”, és „ezekkel a pontokkal matematikailag már most bajnokok lennénk.” Hozzátette, most már „csak” célba kell érniük Le Mans-ban, de ő is tudja, hogy ez egyáltalán nem könnyű.

Alonso felkészültsége mellett szüksége van váltótársai tapasztalatára is. Buemi elismerte, nem engedhetnek ki, mert az is veszélyeket rejthet. „A múlt hónapban, Sebringben a másik Toyotának gondjai voltak, és több, mint egy körrel vezettünk, de 3-4 alkalommal is majdnem összetörtem az autót, mert kiestem a ritmusból – idézte az Autosport. – Néha sokkal biztonságosabb keményen hajtani a rajttól a célig.”