Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája szerint a Mercedeshez viszonyított lemaradásuk elsődleges oka, hogy az Ezüstnyilakhoz képest az olaszok autója nehezebben boldogul a gumik üzemeltetésével.

Az előszezoni tesztek eredményeihez képest meglepetésre a Mercedes kezdte jobban az F1-es szezont, a sportág történetében először egymás után négyszer is kettősgyőzelmet értek el úgy, hogy a Ferrarinak csak Bahreinben volt valós esélye a dobogó legfelső fokának megszerzésére. Azt a paddockban is csak találgatják, hogy mi lehet a Ferrari gondjainak titka, de Sebastian Vettel elárulta, szerinte a korábbiaknál többet küszködnek a gumik üzemeltetésével.

Vettel nem találja az összhangot az autójával Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Vettel azt gyanítja, hogy a Mercedes könnyebben ráérez az abroncsok megfelelő működési tartományára, és gyorsabban be tudja állítani az autóját úgy, hogy a gumik optimálisan üzemeljenek. „Nekünk ez egy kicsit nehezebben megy. Szerintem, ha igazságosan nézzük, az idén a gumik terén valami hiányzik nálunk.”

A német pilóta szerint a Ferrari bakui fejlesztései beváltak, de „még mindig az tűnik a meghatározó szempontnak, hogy megfejtjük-e ezeket a gumikat.”

„Ebben nagy teljesítménytöbblet rejlik. Elsősorban a lassú kanyarokban küszködünk, ez kevésbé aerodinamikai probléma, inkább a mechanikai tapadással van gond – összegzett. – Amint mindent összehozunk az autó kapcsán, erősebbek leszünk, és sokkal inkább ringbe tudunk szállni. Eddig azonban, az első négy verseny átlaga alapján nem voltunk elég gyorsak.”

A Mercedes egyelőre jobban üzemel Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Resul Rehimov

A Mercedes az elmúlt évek során többször is „dívaként” jellemezte az autóját, amit nehezen lehetett beállítani, elsősorban pont a lassabb pályákon akadtak nehézségeik. Az idén úgy tűnik, általában ráéreznek a körülményekre, és ebben néha szerencséjük is van, például a bakui időmérőn, ahol a balesetek miatt a vártnál később rendezték a Q3-at, így hűvösebb aszfalton mérkőzhettek meg a Ferrarival.

– vélte Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – Amikor már régóta használunk egy gumitípust, az összes szimulációnk és adatunk egy adott keverékre és szerkezetre alapul. Aztán az egyik évről a másikra változtatnak a futófelületen, és az addigi tapasztalataink hirtelen már nem annyira relevánsak. Fontos az alkalmazkodóképesség is, hogy melyik csapat ismeri ki a leggyorsabban az új körülményeket.”