Verstappen nem érti, mire jó a leggyorsabb körös bónuszpont

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on April 28, 2019 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z61PPYDN1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull pilótája kifogásolja, hogy kijátszható a leggyorsabb körért járó bónuszpont, és szinte automatikusan az élmezőny utolsó helyezettje kaphatja meg.

Az idei szezontól ismét bónuszpontot kap az a versenyző, aki a futam leggyorsabb körét teljesíti, feltéve, hogy a legjobb 10 helyezett között végez. A szabály első ránézésre jól működik, mivel az első négy futam során három különböző pilóta nyerte el a jutalmat, ráadásul három különböző csapattól, és a közönség több rádióüzenetet is hallhatott a témában.

A csapatok általában próbálják lebeszélni a versenyzőiket arról, hogy kopott gumikkal a verseny végén még a leggyorsabb kört hajszolják, az Azeri Nagydíjat megnyerő Valtteri Bottasnak például kifejezetten szóltak, hogy az akkor még versenyben lévő Pierre Gaslynak és Charles Leclercnek nagyobb esélye van megfutni a leggyorsabb kört.

Verstappen az idén még nem futott leggyorsabb kört a futamokon Forrás: Dan Istitene/Getty Images

Ennek oka, hogy egyiküknek sem volt esélye a dobogós helyekre, viszont a mögöttük autózó ellenfelük több, mint egy bokszkiállásnyi hátrányt szedett össze, így megtehették, hogy az utolsó néhány körre kereket cseréljenek, és új, lágy keverékű gumival lényegében időmérős kört fussanak. Gasly végül is hamarabb kiesett, de Leclerckel megjátszották ezt a lapot, sikerrel.

Az, hogy ilyen formában meg lehet „hackelni” szabályt, Max Verstappen számára érthetetlenné teszi az idei előírást.

„Az a gond, hogy a legtöbb esetben a három élcsapat egyik autójának valami gondja akad vagy egyszerűen lassabb egy kicsit, és ilyenkor ki tudnak állni kereket cserélni, mert az előnyük így is olyan nagy – vélte. – Így csak még nagyobb lesz a különbség a hátrébb lévő csapatokhoz képest, ha az élcsapatok még több pontot szereznek.”

2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a csapatok még nem vállaltak terven felüli bokszkiállásokat a bónuszpont érdekében, pedig Leclerc esetében a Ferrarinak erre lett volna lehetősége. Bakuban már nem hezitáltak, a szombati balesetétől eltekintve bizalmat szavaztak a monacói pilótának, aki élt is az új gumik adta lehetőséggel. Verstappen viszont nem érti, hogy mire jó ez.

Verstappen az első négy futam során nem tudott így kockáztatni, mert Melbourne-ben fel kellett volna adnia a 3. helyet (ez nem lett volna észszerű), a következő három futamon pedig a dobogós helyre hajtott, de végül minden esetben be kellett érnie a 4. pozícióval. A holland pilótával a Spanyol Nagydíj előtt szerdán, május 1-jén a budapesti közönség is találkozhat a Nagy Futamon.