A négyszeres világbajnok örül a jó kezdésnek, de így is csak azt reméli, hogy a Mercedes közelébe juthat. Charles Leclerc a leggyorsabb kör ellenére sem lát tisztán.
Új padlólemezzel felvértezve a két Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a bakui második szabadedzésen. Ezúttal Charles Leclerc diktálta a tempót, a pálya hossza ismeretében is jelentős, majd’ 7 tizedmásodperces előnnyel a 3. helyezett Lewis Hamilton előtt.
A Ferrari programját kissé befolyásolta, hogy lényegében törölték az első szabadedzést, akkor Sebastian Vettel a régi, Leclerc pedig az új padlólemezt tesztelte volna, végül a délutáni tréningre mindkét autót az új alkatrésszel látták el. A köridők egyelőre jól alakultak, egy körön gyors a Ferrari, de Vettel ebből nem akart messzemenő következtetést levonni.

„Nem szeretem a pénteki jósolgatást, itt egy jó körhöz nyilvánvalóan az kell, hogy megtaláljuk a ritmust, ezért nehéz nap volt a mai a sok piros zászló és a megszakítások miatt, de így is oké volt. Itt mindig nagyon nehéz a péntek, de mókás. Az autó úgy tűnik, jól működött. Tudunk még javítani, de elégedett vagyok a kiindulási ponttal, de talán többet mutattunk a Mercedesnél.
Elég szoros lesz a küzdelem a Mercedesszel, de ez jó jel. Szerintem ők nagyon gyorsak lesznek, és ha a közelükbe kerülhetünk, az jó.”
Vettel hozzátette, ő is csúszósnak és piszkosnak érezte az aszfaltot, Valtteri Bottashoz hasonlóan neki is időre volt szüksége, hogy felvegye a ritmust a pályán, de „összességében elégedett” volt az SF90-essel, de ahogy ez ilyenkor szokás, kiemelte, hogy további fejlődésre is szükség van. „Azt hiszem, az időmérő nagyon szoros lesz, mert arra számítok, hogy a riválisaink nagyon gyorsak lesznek holnap.”

Bár ő diktálta a tempót, Leclerc sem akart elhamarkodott kijelentéseket tenni a versenyképességével kapcsolatban. A monacói pilótának nagy szerencséje volt, mert az első szabadedzésen az ő autója csak meglazította azt a csatornafedelet, amit George Russell később fel is tépett, így a Ferrari egyben maradt, és akár a győzelemért is küzdhet a továbbiakban.
Egy olyan nap után, mint a mai, nehéz tiszta képet kapni az állásról
– vélte. – Főleg a hosszú etapokat tekintve, amelyekben a forgalom döntő tényező lehetett. Időmérős körülmények között jól éreztem magam, de ezen a téren is csak holnap látunk majd tisztábban. Ugyanakkor még sok feladat vár ránk, hogy kihozzuk a maximumot az SF90-ből, erre fogunk koncentrálni az utolsó edzésen. Ha sikerrel járunk, versenyképesek leszünk.”